تاثیر پذیری تحریم بر فعالیت های معدنی در حد صفر است

ساری - ایرنا - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با اعلام این که استقلاب واقعی کشور را می توان در بخش معدن معنا کرد ، گفت : فعالیت های معدنی به خاطر اتکا به توان داخلی ، کمترین تاثیر را از تحریم دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش اسماعیلی روز سه شنبه در هفدهمین اجلاس ملی سالانه نظام مهندسی معدن ایران در محمودآباد مازندران افزود: معدن با جذب نقدینگی سرگردان کشور می تواند با افزایش تولید و صادرات فرآورده های معدنی اقتصاد کشور را نجات بدهد.

وی با اشاره به وجود نقدینگی بسیار زیاد در کشور، گفت: بخش معدن و صنایع معدنی می تواند بخش قابل توجهی از این نقدینگی را جذب و سازمان نظام مهندسی معدن هم با داشتن بیش از ۳۸ هزار نیروهای متخصص بیشترین امید را برای تعالی اقتصاد کشور تزریق کند.

اسماعیلی تاکید کرد: بدون تعارف مسئولان کشور باید به درستی از وجود ظرفیت‌ها و توانمندی فعالیت های معدنی کشور آگاه و تفهیم شوند و بر این موضوع هم اصرار داریم که بخش معدن می توان بدن هیچ گونه تاثیر پذیری از تحریم به فعالیت های خود ادامه بدهد.

وی با بیان اینکه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن در دوره کنونی یک برنامه ۶ ساله را در دستور کار دارد، توضیح داد: سه محور اصلی در این چارچوب صیانت از معادن و مواد معدنی، هوشمند سازی فعالیت این بخش و تلاش برای جذب سرمایه گذار دربخش معدن و صنایع معدنی است.
اسماعیلی ارتقای سطح سازمان نظام مهندسی معدن را از دغدغه اصلی در دوره جدید برشمرد و گفت: جایگاه این سازمان بسیار بالاتر از شرایط فعلی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: ذخایر معدنی کشور تجدید ناپذیرند، و نحوه برداشت مواد معدنی باید به گونه ای باشد که این ذخیره خدادادی بین نسل‌ها حفظ شود و از آن بتوان سالیان سال بهره گیری شود.

وی بر لزوم جلوگیری از خام فروشی و توجه به فرآوری محصولات معدنی تاکید کرد و افزود: تقویت مسئولان فنی در معادن، تدوین و اصلاح نظام نامه و شیوه نامه معدنی نیز از اولویت‌هایی است پیگیری خواهد شد.

اسماعیلی با اعلام اینکه تفویض اختیار وزارت صنعت، معدن وتجارت به سازمان نظام مهندسی معدن در ارتباط با طرح های اکتشافی و بهره برداری از معادن در مرحله عملیاتی قرار گرفته است، گفت: قرار است سازمان‌های استانی این تشکیلات به عنوان نمایندگان وزارت صنعت به ایفای وظیفه در ارتباط با طرح‌ها داشته باشند.

هفدهمین اجلاس ملی سالانه هیات عمومی نظام مهندسی معدن ایران با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان های کشور در مازندران آغاز شده است.

در این اجلاس سه روزه در زمینه عملکرد سازمانهای نظام مهندسی معدنی استانها در سال گذشته و برنامه و بودجه قابل اجرا در سال جاری بحث و بررسی می شود.

برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور نخبگان و اساتید برجسته مهندسی معدن کشور و مدیران ارشد معاونت معدن وزارت صمت با هدف بررسی مشکلات و موانع فنی، بازاریابی، زیست محیطی، تجیهزات، ماشین آلات، صادرات و واردات محصولات معدنی از مهمترین برنامه های این اجلاس است.
طبق آمار صمت مازندران سالانه حدود ۱۹ میلیون تن ذخایر معدنی از معادن فعال استان برداشت می شود و ۲هزار و ۷۸۳ نفر نیز در این واحدهای معدنی اشتغال دارند.

۶۹۹۰/‏۱۶۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha