۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 2083
کد خبر: 83348850
T T
۰ نفر
سرپرست فرمانداری میامی: رونق کشاورزی در اولویت قرارگیرد

شاهرود- ایرنا - سرپرست فرمانداری میامی گفت : کشاورزی ظرفیت مهم این شهرستان است و رونق این حوزه باید مدنظر قرار گیرد.

احمد ملایری شامگاه سه شنبه در آیین عطرافشانی گلزار شهدای میامی با تبریک هفته جهاد کشاورزی و تقدیر از تلاش کشاورزان و جهادگران در عرصه‌های مختلف تولید، گفت: باید بهترین خدمات به روستاییان و کشاورزان ارائه شود.
وی، تأمین امنیت غذایی را در گرو فعالیت‌های کشاورزی دانست و افزود: توجه به امر کشاورزی زیربنای تحقق اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است.

ملایری گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان شهرستان میامی در بخش کشاورزی، باید رونق این بخش در اولویت قرار داده شود.
وی گفت: شهرستان میامی منطقه‌ای مستعد برای فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری است که باید موانعی که در راه تولیدکنندگان وجود دارد رفع شود.

سرپرست فرمانداری میامی بیان کرد: تکریم ارباب رجوع از وظایف خدمتگزاران در دستگاه‌های اجرایی است و روان سازی خدمت به مردم در اولویت قرار گیرد.
علی اصغر محمدی، مدیر جهاد کشاورزی میامی نیز با اشاره به اینکه عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم همگانی است، گفت: پویایی بخش کشاورزی می‌تواند اشتغال پایدار را در پی داشته باشد.
بازدید از برخی دامداری‌های بخش مرکزی میامی و بررسی مشکلات دامداران از برنامه‌های نخستین روز هفته جهاد کشاورزی در میامی بود.
شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان است و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان مقام اول استان را دارد.

میامی در شرق استان سمنان، با ۲ بخش مرکزی و کالپوش و ۴۹ روستا بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آنها در روستاها به کشاورزی، باغداری و دامداری اشتغال دارند.
۷۳۵۷/‏۶۱۶۷/‏۶۱۰۳