۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83349197
T T
۰ نفر

آغاز رقابت ۵۵۹ نفر در مسابقات قرآن کریم در گیلان

۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۱۸
کد خبر: 83349197
آغاز رقابت ۵۵۹ نفر در مسابقات قرآن کریم در گیلان

رشت - ایرنا - چهل و دومین دوره مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در استان گیلان از امروز (سه شنبه) با رقابت داوطلبان شرکت در این دوره آغاز شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه گیلان روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع ۵۵۹ نفر در مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقه‌های قرآن کریم در این استان ثبت نام کردند که ۱۸۲ نفر مرد و ۳۷۷ نفر زن هستند.

محمد مهدی قربانیان با بیان اینکه این دوره از مسابقه‌ها، در هشت رشته آوایی شامل حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و حفظ کل، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، دعاخوانی و چهار رشته معارفی حفظ و معارف موضوعی، حفظ و معارف حدیث، تفسیر قرآن کریم و تفسیر قرآن ویژه اهل سنت برگزار می‌شود، افزود: چهار رشته نغمات دینی، همسرایی و همخوانی قرآن کریم، آثار دو یا چند زبانه قرآنی و انشاد انفرادی و تک‌خوان محور از دیگر رشته‌های این دوره از مسابقه‌ها است.

وی با اشاره به برگزاری این رقابت‌ها از امروز تا سی ام ماه جاری در شهرستان‌های مختلف استان گیلان بیان داشت: شرکت کنندگان مرد شهرستان‌های ماسال، آستارا و تالش امروز (سه شنبه) در آستان امام‌زادگان ابراهیم و قاسم آستارا با هم رقابت کردند و شرکت کنندگان مرد شهرستان‌های صومعه‌سرا، فومن و شفت فردا در آستان امام‌زاده ابراهیم شفت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

قربانیان اظهار داشت: شرکت کنندگان مرد شهرستان‌های آستانه اشرفیه و بندر انزلی، شنبه آینده بیست و پنجم ماه جاری در مؤسسه خانه قرآن، شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود و رودسر یکشنبه آینده بیست و ششم در مسجد شهدا موقوفه طالب زاده رودسر و شهرستان‌های رشت و رودبار ۲۷ و ۲۸ خرداد در حرم خواهر امام رشت رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان زن شهرستان‌های ماسال، آستارا و تالش امروز در آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم آستارا ا هم رقابت کردند، خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان زن شهرستان‌های صومعه‌سرا، فومن و شفت فردا چهارشنبه در آستان امام‌زاده ابراهیم شفت، شهرستان‌های آستانه اشرفیه و بندر انزلی، شنبه آیند در مؤسسه خانه قرآن بندرانزلی، شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود و رودسر یکشنبه آینده در دارالقرآن موقوفه طالب زاده رودسر و شرکت کنندگان زن شهرستان‌های رشت و رودبار نیز بیست و نهم و سی ام ماه جاری در حرم خواهر امام رشت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مرحله استانی چهل و دومین دوره مرحله شهرستانی مسابقه‌های قرآن کریم نیمه اول تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.

۷۲۸۶ /‏۶۰۳۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha