۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 1361
کد خبر: 83353165
T T
۰ نفر

مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت

۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۴۵
کد خبر: 83353165
مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- استفاده از همه ظرفیت ها مهمترین سیاست های وزارت علوم است، سامانه‌های جدید مراقبت و رهگیری هوایی و دریایی رونمایی شد و کشورهای اروپایی از اعمال تحریم آمریکا علیه ایران ناراحت هستند از مهم ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.

**انتقال آب بهشت آباد به فلات مرکزی ایران ضروری است

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اجرای طرح انتقال آب بهشت‌آباد علاوه بر طرح‌های مدیریت مصرف بهینه آب برای منطقه مرکزی ایران ضروری است.

طرح انتقال آب از بهشت آباد به فلات مرکزی ایران شامل سه بخش، احداث سد ۱.۵ میلیارد متر مکعبی به ارتفاع ۱۷۸ متر، سامانه انتقال آب تا منطقه 'شلمزار' (در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرکرد واقع در استان چهارمحال و بختیاری) که سامانه‌ای مشترک و بخش احداث خطوط انتقال از سامانه انتقال آب از شلمزار به اصفهان، یزد و کرمان است.

هدف این طرح، تأمین آب آشامیدنی بر اساس پیش بینی جمعیتی برای استان‌های اصفهان، کرمان و یزد است، حجم آب انتقالی طرح مذکور در صورت تکمیل در مجموع ۵۸۰ میلیون متر مکعب خواهد بود که ۲۵۰ میلیون مترمکعب آن برای اصفهان، ۱۸۰ میلیون متر مکعب برای کرمان و ۱۵۰ میلیون متر مکعب برای یزد اختصاص خواهد یافت که این ارقام به صورت مصوبه قانونی ابلاغ شده است.

علیرضا گوهری اظهار داشت: نگاهی به منطقه مرکزی ایران و میزان منابع آبی نشان می‌دهد که طرح‌هایی نظیر انتقال آب بهشت آباد را باید با جدیت دنبال و اجرا کرد، زیرا ثمره آن تنها برای یک شهر و استان نیست و منطقه وسیعی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح انتقال آب بهشت آباد از جمله طرح‌های مهم منطقه مرکزی ایران به شمار می‌رود و باید برای اجرای آن سرعت را مد نظر قرار داد، ادامه داد: دیگر طرح‌های انتقال آب در فلات مرکزی ایران از جمله تونل سوم کوهرنگ از اهمیت خاصی برخوردار است و باید شرایط بهره برداری را فراهم آورد، در کنار آن اصلاح الگوی مصرف و همچنین چقدر از منابع آبی نتیجه پساب‌ها می‌تواند به شرایط آبی منطقه کمک کند.

گوهری بیان کرد: مدیریت چند بعدی، از یک سو در مبحث عرضه، تقاضا و صرفه جویی و از سوی دیگر در موضوع تامین منابع و انتقال آب باید در مرکز کشور در دستور کار قرار گیرد.

**معاون وزارت بهداشت: اولویت ما، پیشگیری از بیماری ها است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشگیری از بیماری ها برای ارتقای سلامت مردم، یکی از اولویت های این وزارتخانه است.

قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسین (ع) و خیریه آیت الله گلپایگانی شهرستان گلپایگان در جمع خبرنگاران افزود: از موارد پیشگیری همین کاری است که در چارچوب طرح ملی کنترل فشار خون آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح یک ماهه که از ۱۶ خرداد شروع شده است، فشار خون ۴۰ میلیون ایرانی بالای ۳۰ سال اندازه گیری می شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه این طرح اکنون به خوبی در تمام مراکز بهداشت و درمان کشور در حال اجراست، بیان کرد: برنامه بعدی وزارت بهداشت، پویش دیابت است که امیدواریم با اجرای این طرح‌ها بتوانیم از راه پیشگیری، میزان نیاز به بستری شدن مردم به خصوص در بخش‌های ویژه، آی سی یو و سی سی یو بیمارستان ها را کاهش دهیم.

جان بابایی در ادامه با اشاره به بازدید خود از بیمارستان آیت الله گلپایگانی شهر گوکد گلپایگان گفت: این بیمارستان مدتها است ساخته شده و در زمان حاضر درمانگاه و بخش "ام ار آی" آن فعال است.

**ذخیره سد زاینده رود به ۷۴۷ میلیون متر مکعب رسید

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده رود به ۷۴۷ میلیون مترمکعب معادل کمی بیش از ۵۰ درصد ظرفیت کلی این مخزن رسیده است.

حسن ساسانی افزود: با وجود اینکه روند افزایشی ذخیره سد زاینده‌رود در سنجش با سال آبی (مهر ۹۷) تاکنون ادامه دارد، اما این میزان در سنجش با دوره زمانی میانگین بلندمدت (۴۴ ساله) نزدیک ۴۰ درصد کمتر است

وی گفت: هم اینک ورودی سد ۱۲۳ مترمکعب بر ثانیه است و ۱۰۲ مترمکعب بر ثانیه نیز از طریق دریچه‌های سد به بیرون از آن انتقال می‌یابد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: مقدار بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا امروز در حوضه آبریز زاینده‌رود را ۲ هزار و ۱۴۰ میلی‌متر گزارش‌شده است.

**تولید محصولات نورد سرد در فولاد مبارکه ۱۱ درصد رشد کرد

تولید محصولات نورد سرد در فولاد مبارکه در ۲ ماه اول سال جاری با ۱۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲۷۴ هزار تن رسید.

پایگاه اطلاع رسانی مجتمع فولاد مبارکه به نقل از مدیر ناحیه نورد سرد این مجتمع اعلام کرد: تولیدمحصولات پوشش‌دار این مجتمع در ۲ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به‌طور متوسط چهار درصد رشد داشته و تولید آن در ۲ ماه ابتدایی امسال به ۷۰ هزار تن و ورق قلع‌اندود به ۹ درصد رسیده است.

سید مهدی نقوی گفت: کاهش توقف خطوط ناحیه نورد، افزایش تن بر ساعت تولید، بهبود برنامه‌ریزی تولید و حمل محصول از مهم‌ترین دلایل کسب این رکورد است.

وی اظهار داشت: تولید حداکثری محصولات کیفی در سال ۹۸ به‌منظور تأمین نیاز مشتریان پایین‌دست و باتوجه به اختلاف قیمت محصولات داخلی و مشابه خارجی و عزم کشور برای کاهش واردات محصولات سرد و جلوگیری از خروج ارز، در دستور کار ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه قرار دارد.

**استفاده از همه ظرفیت ها مهمترین سیاست های وزارت علوم است

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: استفاده از همه طرفیت های موجود در دانشگاهها بدون توجه به علایق و سلائق سیاسی یکی از مهمترین سیاست های وزارت علوم در حوزه آموزش عالی از ۲ سال گذشته تاکنون بوده است.

عبدالرضا باقری در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در تالار شیخ بهایی این دانشگاه افزود: مدیریت بر آموزش عالی و نخبگان و بویژه بر دانشگاهیان، سخت‌ترین و پیچیده‌ترین نوع مدیریت است.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت هوشمندانه برای استفاده از همه ظرفیت‌ها اضافه کرد: مدیریت بر آموزش عالی به دلیل نقش و مأموریت دانشگاه در جامعه و اهمیت آن در سرنوشت کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: دانشگاه نه تنها یک مجموعه اثرگذار با نقش ملی است بلکه از رسالت بین المللی برخوردار است.

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری اظهار داشت: مدیریت بر نخبگان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها به عنوان سرمایه‌های اجتماعی کشور و دانشجویان و کارکنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک مدیر موفق در دانشگاه یادآور شد: اعتماد به نفس بالا، نگرش مثبت به مسائل، سلامت نفس، انعطاف پذیری، رعایت احترام به دیگران و به ویزه اعضای هیأت علمی و دانشجویان از مهمترین ویژگی‌های مدیران دانشگاه هاست.

**تقویم برگزاری انتخابات مجلس در اصفهان طبق برنامه در حال اجراست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: ستاد انتخابات این استان برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و تقویم برگزاری این انتخابات در اصفهان طبق برنامه درحال اجراست.

حیدر قاسمی با اشاره به اینکه مسئولان کمیته‌های ستاد برگزاری انتخابات استان اصفهان انتخاب شدند، افزود: ستاد انتخابات استان اولین جسله خود را برگزار کرده است و دومین جلسه آن روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

وی اظهارداشت: تقویم برگزاری انتخابات استان اصفهان از ۱۰ خرداد همزمان با استعفای مدیران داوطلب نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات می‌شدند، اجرایی شد و طبق برنامه پیش می‌رود و پیگیری امور مربوط به برگزاری انتخابات در حال انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان درباره سه فرمانداری این استان که بصورت سرپرستی اداره می‌شوند، خاطرنشان کرد: قانون سرپرست فرمانداری‌ها را برای برگزاری انتخابات منع نکرده است زیرا مسئولیتی که فرماندار دارد، سرپرست و بخشدار هم دارد بنابراین از لحاظ قانونی مشکلی برای سرپرستی این فرمانداری‌ها جهت برگزاری انتخابات وجود ندارد.

**عملیات اجرایی طرح قطار سریع السیر اصفهان - تهران از سرگرفته می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی طرح قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران که به دلیل مشکلاتی متوقف شده بود تا سه ماه آینده از سر گرفته خواهد شد.

تکمیل طرح قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران یکی از برنامه‌های مهم ریلی استان اصفهان است که اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است. این پروژه ۴۲۲ کیلومتر خط ریلی دارد که حدود ۳۰۰ کیلومتر آن در استان اصفهان است.

معاون اول رئیس جمهوری ۱۲ تیر سال گذشته در جمع نمایندگان اصفهان در مجلس احداث و راه اندازی قطار سریع السیر تهران - اصفهان را جزو طرح‌های اولویت دار کشور ارزیابی کرد و گفت: ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار منابع لازم این طرح از طریق فاینانس تهیه شده است و این طرح با رعایت ضوابط مهندسی در دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: طرح قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یوآن (واحد پول چین) فایناس شده است. ((فاینانس به تأمین منابع مالی مورد نیاز اجرای پروژه‌ها و خرید تجهیزات طرح‌های تولیدی (سرمایه‌ای) و هم‌چنین خدمات فنی و مهندسی پروژه‌ها با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی میان‌مدت و وفق قراردادهای مالی منعقده با اعتباردهندگان خارجی اطلاق می‌شود.))

حجت الله غلامی تصریح کرد: متأسفانه یک تغییر در ساختار وزارتخانه راه و شهرسازی موجب توقف عملیات اجرایی این طرح شد زیرا با این تغییر مجری طرح را از شرکت راه آهن به شرکت زیرساخت حمل و نقل کشور منتقل کردند.

وی اظهار داشت: طرف چینی، شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران را برای پرداخت اعتباراتی که از طریق فایناس تأمین اعتبار شده بود می‌شناخت و در پی تغییرات به وجود آمده هزینه کردن برای طرح یاد شده دچار مشکل شد.

**۴۰ هزار هنرمند صنایع دستی اصفهان در چهار سال گذشته شناسنامه دار شدند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: بیش از ۷۰ هزار هنرمند صنایع دستی در این استان فعالیت می کنند که در چهار سال گذشته ۴۰ هزار نفر شناسائی و شناسنامه دار شدند.

فریدون الهیاری با بیان اینکه یک سوم صنایع دستی جهان در استان اصفهان وجود دارد، افزود: اصفهان به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی در طول تاریخ نقش مهمی در رشد و توسعه فرهنگ و تمدن این سرزمین کهن ایفا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه حوزه صنایع دستی در اقتصاد استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: رویدادهای مهم بین المللی در حوزه صنایع دستی در سال‌های گذشته رخ داد که از جمله پیوستن اصفهان به شبکه شهرهای خلاق صنایع دستی در یونسکو، ثبت اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در شورای جهانی صنایع دستی و میزبانی اصفهان برای هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی برای اولین بار در ایران بود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد آثار هنرمندان در حوزه صنایع دستی و اخذ نشانه یونسکو و نشانه شورای جهانی صنایع دستی قابل ملاحظه است که این استان جایگاه نخست را در این حوزه و جایگاه ویژه ای در کشور کسب کرده است.

**سفر نخست وزیر ژاپن به تهران فرصتی که باید استفاده کرد

استاد روابط بین الملل دانشگاه اصفهان گفت: سفر نخست وزیر ژاپن به تهران، فرصت خوبی است تا سیاستمداران کشورمان، مطالبات حداقلی خود درباره مسائل برجام و تحریم های امریکا را به «شینزو آبه» منتقل کنند.

جمهوری اسلامی ایران پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین بار شاهد سفر نخست وزیر ژاپن به تهران است، قرار است " شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن روز چهارشنبه ۲۲ خرداد به ایران سفر کند. رسانه‌های خبری اعلام کرده‌اند که هدف اصلی سفر شینزو آبه، میانجیگری و تلاش برای کاهش تنش میان تهران و واشنگتن است.

علی امیدی افزود: لازم است سیاستمداران کشورمان در این سفر، مسائلی مانند لغو تحریم‌های برجامی و ثانویه که از سوی امریکا اعمال شده است را مطرح کنند.

وی ادامه داد: اگر امریکا از ما مذاکره می‌خواهد باید حسن نیت خود را نشان دهد و کمترین کاری که می‌تواند انجام دهد این است که تحریم‌هایی که پس از خروج از برجام علیه کشورمان اعمال کرد را لغو کند.

این استاد روابط بین الملل با بیان اینکه هدف از سفر نخست وزیر ژاپن به ایران کاهش تنش بین ایران و امریکا عنوان شد، اضافه کرد: در برخی رسانه‌ها آمده است که شینزو آبه در صدد است زمینه ملاقات مقامات ایرانی و امریکایی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد که شهریور امسال برگزار می‌شود را فراهم کند.

**خودکفایی مهمترین رویکرد شرکت ساپکو است

مدیرعامل شرکت طراحی، مهندس و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو)، میانگین درصد خودکفایی در این شرکت را حدود ٧٨ درصد ذکر کرد و گفت: خودکفایی مهمترین رویکرد این شرکت است.

منصور منصوری در نشست خبری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو در سالن همایش‌های نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان افزود: قطعه سازان در راستای تأمین خودکفایی تلاش‌ها و برنامه ریزی های بسیاری انجام دادند که برخی از آنان در این راستا به خودکفایی صد درصد رسیدند.

وی، خودکفایی را مهم‌ترین رویکرد شرکت قطعات ایران خودرو برشمرد و افزود: با این رویکرد علاوه بر اجرای تعهدات به مشتریان رونق در تولید را عملیاتی خواهیم کرد.

منصوری همکاری تنگاتنگ با انجمن قطعه سازان را از نگاه‌های ویژه شرکت ساپکو دانست و افزود: استان اصفهان به همراه ٦ استان دیگر به صورت پایه برای این اقدام در نظر گرفته شدند.

وی بیان کرد: طرح ملی تولید خودرو ٣٠١ یکی از طرح‌های مهم است که تمام تلاش بر این است که در شرایط فعلی این طرح عملیاتی شود، به همین منظور برای تکمیل این طرح تا پایان سال حدود ٦٥ میلیون سرمایه گذاری شده است.

**سامانه‌های جدید مراقبت و رهگیری هوایی و دریایی رونمایی شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران اصفهان، ضمن افتتاح مرکز توسعه فناوری‌های اپتو الکترونیکی، ۱۰ سامانه فوق پیشرفته مراقبت، شناسایی و رهگیری هوایی و دریایی را رونمایی کرد.

امیر سرتیپ امیر حاتمی در مراسم رونمایی ۱۰ سامانه فوق پیشرفته الکترواپتیکی مراقبت، شناسایی و رهگیری هوایی و دریایی در اصفهان گفت: این سامانه‌ها به دست دانشمندان شرکت صنایع الکترواپتیک صاایران طراحی و ساخته شده است که علاوه بر افزایش قدرت بازدارندگی، امکان مقابله مؤثر با انواع تهدید را نیز فراهم می‌کند.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: فناوری این سامانه‌ها در سطح استانداردهای بین المللی است و با سامانه‌های مشابه خارجی برابری می‌کند.

وی در بازدید از صنایع دفاعی مستقر در اصفهان با اشاره به اهمیت جایگاه، مأموریت و مسئولیت خطیر صنایع الکترونیک و الکترواپتیک صا ایران در توانمند سازی قدرت رزم نیروهای مسلح گفت: در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه‌های تکنولوژی و فناوری بومی در این صنعت بوده‌ایم و صنایع الکترواپتیک اصفهان توانسته است رضایت خاطر نیروهای مسلح را در تأمین نیازمندی‌های دفاعی مرتفع سازد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تجلیل از تلاش‌ها و مجاهدت‌های متخصصان پرتوان و جوان صنایع الکترونیک وزارت دفاع، افزایش و تنوع سبد محصولات این صنعت در ۲ حوزه نظامی و غیر نظامی را چشمگیر و قابل تحسین دانست و اظهار امیدواری کرد: در آینده شاهد دستیابی به دستاوردهای نوینی در زمینه محصولات استراتژیک الکترونیکی باشیم.

**وقوع آتش سوزی حدود ۱.۸ میلیون هکتار مراتع اصفهان محتمل است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: احتمال آتش سوزی در حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار از مراتع استان وجود دارد و مردم و گردشگران باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

محمد حسین شاملی افزود: این مراتع با پوشش علوفه بیشتر در شهرستان‌های غربی استان از جمله فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان قرار دارند و با گرم شدن هوا و ورود به فصل تابستان رو به خشکی می‌روند و مستعد آتش سوزی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مردم و گردشگران باید تا جای ممکن از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند، اظهار داشت: اگر هم آتشی در این عرصه ها روشن شد نباید رها شود.

شاملی با اشاره به اینکه امسال تا کنون فقط در میمه در شمال اصفهان آتش سوزی مرتع داشتیم، تاکید کرد: بهره برداران و مردم بیشترین نقش را در حفظ و مراقبت از مراتع و منابع طبیعی استان دارند.

وی به آماده باش ۷۴ تیم کنترل حریق در استان اصفهان اشاره و اضافه کرد: تیم‌های گشت و مراقبت با ادوات مورد نیاز نیز در استان فعال هستند.

شاملی درباره اینکه آیا امکان استفاده از بالگرد در حوادث احتمالی وجود دارد، یادآور شد: اگر شدت آتش سوزی زیاد باشد می‌توانیم در هماهنگی با سازمان جنگل‌ها از بالگرد برای انتقال نیرو استفاده کنیم اما امکان استفاده از آن برای خاموش کردن آتش با توجه به سخت گذر بودن بیشتر این مناطق، بسیار کم است.

**کارگروه آینده پژوهی و ظرفیت شناسی در بخشداریها تشکیل شود

معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور با اشاره به نقش آینده پژوهی در برنامه ریزی و حرکت به سوی توسعه، گفت: کار گروه آینده پژوهی و ظرفیت شناسی در بخشداری ها به منظور تسهیل در امر اشتغال روستایی تشکیل شود.

سعید رضا جندقیان در همایش بخشداران استان اصفهان در تالار شهروند افزود: سوء استفاده و استفاده نابجا از دو واژه "توسعه" و "تغییر رویکرد" موجب ضعف این دو کلید واژه و از بین رفتن حساسیت ها نسبت به جایگاه آن شده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق توسعه فهم مشترک لازم است، ادامه داد: متاسفانه در بسیاری موارد فهم مشترکی از مفهوم توسعه وجود ندارد که نتیجه آن ارتقای شأن و کرامت انسانی، عدالت اجتماعی و تغییر نگاه به جامعه خواهد شد.

معاون امور دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های کشور با اشاره به جایگاه برنامه ریزی در توسعه، اظهارداشت: برنامه دقیق شامل مطالعه گذشته، گزارش وضع موجود، برنامه نویسی برای آینده و رعایت بهترین زمان اجرای برنامه است و ارائه طرح ها و ایده هایی که فاقد این چهار عنصر باشد نمی تواند ما را در رسیدن به هدف موفق سازد.

وی به نقش پیش بینی و تبیین مسائل آینده در برنامه ریزی تاکید و اضافه کرد: وقتی سخن از برنامه ریزی می شود ا گر فردی بتواند مسائل را در آینده تبیین کند و تشخیص دهد به سوی موفقیت گام برداشته است.

**کشورهای اروپایی از اعمال تحریم آمریکا علیه ایران ناراحت هستند

سفیر کرواسی در تهران گفت: کشورهای اروپایی از اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران ناراحت و خواهان لغو آن هستند.

دراگا استانبوگ (Draga stanbuck) روز پنجشنبه در دیدار با استاندار اصفهان در محل استانداری، افزود: به عنوان نماینده کشور کرواسی، از اعمال این تحریم‌ها بر ضد ایران خیلی ناراحت هستم.

وی بیان کرد: فشار اصلی این تحریم‌ها بر روی مردم است و آمریکا باعث شده که این تحریم‌ها علیه ایران وضع شود.

سفیر کرواسی در تهران اظهار داشت: آمریکا کشورهای اروپایی را در حالی که مخالف اعمال تحریم‌های اقتصادی هستند، مجبور به حمایت از این تحریم‌ها کرده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های خارجی تصاویر درستی از ایران به جهان نشان نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: مردم دیگر کشورها نباید به این تبلیغات رسانه‌ها توجه و اعتماد کنند و بای از نزدیک با این کشور آشنا شوند.

وی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران برای گفت و گو و مذاکره با مقامات این کشور بیان کرد: امیدواریم این تحریم‌ها به پایان برسد و دوستی و ارتباط اروپا با ایران ادامه پیدا کند.

**نحوه برخورد رهبر معظم انقلاب با ترامپ مایه عزت و افتخار شیعه و ایران بود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: افتخار ایران رهبری ها و هدایت های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است که نمود آن در نحوه برخورد با ترامپ بود که موجب عزت شیعه و اسلام شد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، افزود: گاهی خدا به دست دشمنان خیرات بزرگی را به مسلمانان و مؤمنان عطا می‌کند که نمونه آن تحریم‌های آمریکا است که خیرات بسیاری برای مردم ما رقم زد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به سالروز تشکیل جهاد سازندگی به دستور امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: این نهاد در کمک به روستاییان، ایجاد جاده‌های روستایی با دست خالی بسیار موفق عمل کرد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: صنعت دامداری و کشاورزی برای استقلال هر کشوری لازم است و در روایت اسلامی حضرت علی (ع) به فرماندهان سپاه خود تاکید می‌کند که مبادا در جنگ به کشاورزان و کشاورزی صدمه‌ای وارد شود.

وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی سعی کند بیش از پیش در بهینه مصرف کردن آب تلاش کند زیرا با کم آبی مواجه هستیم و باید این نعمت الهی بهینه مصرف شود و پیش از این باید به فکر راهکارهای نوین آبیاری بود.

۹۹۱۳/‏۶۰۲۶/‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha