۲۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 83353173
T T
۰ نفر
پمپئو با عبدالمهدی درباره تحولات منطقه تلفنی گفت وگو کرد

بغداد - ایرنا - مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در تماس تلفنی با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق درباره تحولات منطقه گفت وگو کرد.

گزارش دفتر نخست وزیری عراق حاکی است که وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه درتماس تلفنی با عادل عبدالمهدی با وی درخصوص تحولات منطقه در سایه بحران جاری میان ایران و آمریکا و نیز روابط و همکاری‌های دو جانبه بحث و تبادل نظر کرده است.

براساس این گزارش پمپئو در این تماس تلفنی از موضع عراق و نقش روزافزون و نیز استفاده این کشور از روابط متنوع خود در جهان عرب و منطقه و تلاش برای حمایت از امنیت و ثبات منطقه و پیشگیری از تشدید اوضاع، قدردانی کرد.

نخست وزیر عراق نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به تلاش عراق برای تحقق آرامش در منطقه و دفاع از منافع ملت‌ها و کشورهای منطقه، تقویت روابط دو جانبه با آمریکا و ادامه همکاری درهمه عرصه‌ها بویژه حوزه‌های اقتصادی و مبارزه با تروریسم را مهم دانست.

عبدالمهدی همچنین به دیدارها و مشورت‌هایی که بغداد طی دوره اخیر در خصوص بحران منطقه برگزار شده اشاره کرد و بحران جاری را بسیار مهم و مؤثر بر امنیت و منافع کشورهای منطقه، اروپا و جهان ارزیابی کرد.

این در حالی است که وزارتخارجه آمریکا این تماس را به دنبال «حملات اخیر ایران در منطقه» دانسته اند وگفته است پمپئو ارزیابی های خود را که ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در خلیج عمان می داند به اشتراک گذاشته است.
در بیانیه وزارتخارجه آمریکا افزوده شده است: پمپئو تعهد آمریکا را در نگهداشتن آزادی ناوبری تکرار کرد.
بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا آرزوی خود را برای عراقی آزاد، قوی و مقتدر مطرح کرد و از نخست وزیر عراق بابت حفاظت از نیروهای آمریکایی در عراق که از مردم عراق محافظت ویا داعش مبارزه می کنند و از تلاش هایش برای مقابله با تهدید حاکمیت عراق از سوی نیروهای نیابتی ایران قدردانی کرد.
در این بیانیه افزوده شده است: آمریکا به کمک به عراق برای ساختن نیروهای امنیتی خود ادامه خواهد داد.

خاورم ***۳۸۰**

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha