توسعه همکاری های علمی ایران و چین ضروری است

پکن- ایرنا- رییس دانشگاه مطالعات بین الملل پکن گفت: توسعه روابط علمی و فنی میان دانشگاه های ایران و چین با هدف تقویت سطح علمی دو کشور ضروری است.

"جی جین بیاو" (ji jinbiao) روز شنبه در دیدار "محمد کشاورز زاده" سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین افزود: توسعه روابط برای دو کشور و همچنین دانشگاه های دو طرف مهم است در همین راستا دانشگاه مطالعات بین المللی پکن می کوشد سهم خود را در توسعه روابط علمی میان تهران و پکن ایفا کند.
او با اشاره به حضور شخصیت های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نشست های مختلف این دانشگاه گفت: در یک سال اخیر شاهد حضور "کمال خرازی" مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و همچنین "حداد عادل" عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دانشگاه و سخنرانی آنها برای دانشجویان بوده ایم که بیانگر مناسب ارتباط دانشگاه با ایران و شخصیت های ایرانی است.
رییس دانشگاه مطالعات بین الملل پکن در بخش دیگری از سخنانش به همکاری های این دانشگاه با دانشگاه ها و نهادهای علمی و فرهنگی ایران اشاره کرد و گفت: در سال جاری میلادی تفاهم نامه همکاری با دانشگاه تهران امضا شده است.
"جی" افزود: در حال حاضر نیز مراحل اولیه انعقاد تفاهم نامه همکاری با موسسه دهخدا نیز در جریان است و امیدواریم با همکاری و کمک سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، این تفاهم نامه زودتر به سرانجام برسد.
وی همچنین به برنامه این دانشگاه برای امضا تفاهم نامه با بنیاد سعدی اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی و مشورت برای امضا با این بنیاد ایرانی هستیم.
رییس دانشگاه مطالعات بین الملل پکن در ادامه به اهمیت این دانشگاه به رشته زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت تقویت روابط دو کشور و همچنین تربیت فارسی آموزان چینی، این دانشگاه از سال ۲۰۱۷ میلادی اقدام به راه اندازی رشته زبان فارسی کرده است.
او تصریح کرد: با استقبال خوب دانشجویان چینی، تا کنون ۳۱ دانشجو در رشته زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه جذب شده اند.
در دانشگاه مطالعات بین المللی پکن ۱۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که ۱۲۰۰ نفر آنها از کشورهای خارجی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha