۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۳
کد خبر: 83354925
T T
۰ نفر
ژاپن حفظ امنیت کشتیرانی در دریای عمان را خواستار شد

پکن- ایرنا- وزارت خارجه ژاپن با انتشار بیانیه ای انفجار دو نفتکش در خلیج عمان را محکوم کرد و خواستار تضمین امنیت کشتیرانی و عبور و مرور نفتکش ها در دریای عمان و تنگه هرمز شد.

به گزارش تارنمای وزارت امور خارجه ژاپن، در این بیانیه آمده که حراست از امنیت تنگه هرمز برای تأمین امنیت انرژی ژاپن، صلح و ثبات منطقه و کل جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
بیانیه ادامه می‌دهد که ژاپن حمله به نفتکش‌های این کشور را محکوم می‌کند و با ابراز نگرانی از این حادثه، آن را یک تهدید جدی برای صلح و امنیت ژاپن و تهدیدی برای امنیت کشتی‌ها می‌داند.
در این بیانیه تاکید شده است که ژاپن همه تلاش خود را برای جمع آوری اطلاعات و تأمین امنیت نفتکش‌ها بکار خواهد گرفت و با کشورهای ذی ربط در این زمینه همکاری خواهد کرد و در ارتباط خواهد بود.
همزمان روزنامه ژاپن تودی از قول وزارت دفاع این کشور آورده است که این کشور هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به منطقه ندارد و فعلاً بررسی‌ها در حال انجام است.
پیشتر "آبه شینزو" نخست وزیر ژاپن هم این حوادث محکوم کرده بود.
دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند اولین شناور ساعت ۸ و۵۰ دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.
این دومین حمله به نفتکش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha