۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83355824
T T
۰ نفر
نماینده پارلمان آلمان خواهان تحقیقات مستقل در مورد حادثه انفجار نفتکش‌ها شد

تهران- ایرنا- «امید نوری پور» نماینده پارلمان آلمان (بوندستاگ) ضمن هشدار در مورد افزایش تنش‌ها در منطقه، خواهان انجام تحقیقات بین المللی مستقل در خصوص حادثه انفجار دو نفتکش در دریای عمان شد.

نماینده پارلمان آلمان از حزب سبزها در گفتگو با نشریه «پاساور نویه پرسه» در مورد هر گونه اقدام نسنجیده که موجب افزایش تنش‌ها در منطقه خاورمیانه شود، هشدار داد.
وی شب گذشته با تاکید بر لزوم انجام تحقیقات بین المللی مستقل در خصوص حادثه انفجار نفتکش‌ها، اتهام افکنی بدون سند به یک کشور در منطقه را رد کرد.
نوری پور یادآور شد دست داشتن ایران و یا طرف‌های مرتبط با ایران همانقدر می‌تواند در این حادثه محتمل باشد که دست داشتن عربستان و یا دیگر بازیگران منطقه‌ای که از تنش‌ها سود می‌برند.
روز گذشته نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل انجام تحقیقات مستقل در خصوص حادثه اخیر در دریای عمان را خواستار شد و گفت: بسیار مهم است که بدانیم واقعیت امر در این مورد چه بوده است.
همچنین یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: ما در حال بررسی اوضاع و جمع آوری اطلاعات در مورد این حادثه هستیم.
به گفته «راینر زولیش» سردبیر دویچه وله هر کسی که در تحولات اخیر تنگه هرمز دست دارد، نیروهایی در اختیار دارد که بر خلاف عقلانیت سیاسی و انسانی دست به اقداماتی خطرناک می‌زند تا به این طریق با دشمن خود تسویه حساب کند.
وی هشدار می‌دهد که چنین درگیری فقط به ایران ختم نمی‌شود، بلکه کشورهای حوزه نفوذ ایران مانند یمن، سوریه و لبنان و نیز دیگر کشورهای منطقه مانند عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی را درگیر می‌کند و این جنگی است که هیچ برنده‌ای نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha