۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 83355943
T T
۰ نفر
مبارزه با مواد مخدر بدون مشارکت مردم ممکن نیست

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رییس کمیته مشارکت های مردمی چهارمحال و بختیاری گفت: مبارزه با مواد مخدر بدون همکاری مردم غیر ممکن است، ضمن آنکه موفقیت در این زمینه با مشارکت مردم و تشکل‌های مردم نهاد، اثربخش است.

جعفر مردانی روز یکشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به دلیل اهمیت این مشارکت، موضوع برگزاری برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر از سوی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد با جدیت در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.
وی بر ضرورت عزم ملی برای مقابله با مواد مخدر تاکید و افزود: بی شک فعالیت‌های پیشگیرانه مهمترین اقدام برای مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.

به گفته وی، افزایش کمی و کیفی اثرگذاری فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر و ایجاد اشتغال برای بهبودیافتگان این بلای خانمانسوز ضرورت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نامگذری ۲۶ ژوئن (پنجم تیرماه) به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر از سوی سازمان ملل متحد تاکید کرد: امسال باید به همین مناسبت برنامه‌هایی با رویکرد فرهنگی در سطح شهرستان‌های این استان با شور و نشاط بیشتر برگزار شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه، اجرای طرح هر شهروند یک منجی، برپایی همایش و نمایشگاه پیشگیری از مواد مخدر و اجرای تئاترهای خیابانی را از جمله برنامه‌های مهم برای هفته مبارزه با اعتیاد در سطح استان اعلام کرد.
سید قدیر مرتضوی افزود: برپایی غرفه‌های پیشگیری از اعتیاد در خانه‌های بهداشت و خانه‌های محله، تشکیل زنجیره انسانی نه به اعتیاد، اجرای پیاده روی بزرگ خانوادگی در طول هفته مبارزه با اعتیاد در مساجد، مدارس و اماکن عمومی در استان برگزار می‌شود.

وی مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری و درمان اعتیاد در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بخش عمده برنامه‌های امسال نیز بر عهده نهادهای مردمی گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا در این جلسه مسئولان سازمان‌های مردم نهاد فعال در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استان در باره مشکلات افراد معتاد و نحوه ترک اعتیاد در کمپ‌های سطح استان بحث و تبادل نظر کردند.

۶۱۹۹/‏۶۰۲۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha