۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 814
کد خبر: 83357375
T T
۰ نفر
 امسال ۱۵۰ معدن کوچک در مدار تولید قرار می گیرد

تهران- ایرنا- رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، امسال ۱۵۰ معدن کوچک شناسایی شده و انتظار می رود با تجهیز و فراهم سازی امکانات بتواند در مدار تولید قرار گیرد.

خداداد غریب پور روز دوشنبه در حاشیه ششمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران در محل هتل ارم افزود: امسال رویکرد جدی برای اکتشاف در وسعتی به مساحت ۳۰۰ هزار کیلومتر با مشارکت کنسرسیوم بخش خصوصی در برنامه سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است.

سازمان ایمیدرو سال ۹۳ در چارچوب همکاری با معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اکتشاف در اراضی به وسعت ۲۴۰ هزار کیلومتر مربع را اجرا کرد که سپس به ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع افزاش یافت و ذخایر جدید از سنگ آهن، طلا، زغالسنگ و… شناسایی شد.

غریب پور توضیح داد: براساس ششمین برنامه پنجساله توسعه کشور، یک سوم رشد اقتصادی باید از محل بهره وری صورت گیرد و با توجه به اینکه بخش معدن با «کانسنگ» کمیاب، گران و پایان پذیر روبروست، بنابراین باید بگونه ای برنامه ریزی شود که کمترین زمان و هزینه صورت گیرد، در عین حال بهترین دستاورد حاصل شود.

همچنین بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن وصنایع معدنی اتاق ایران در این نشست اظهار داشت: بنگاه‌های اقتصادی در بخش خصوصی در قالب مزیت رقابتی به دنبال کاهش قیمت تمام شده محصول و رشد سود هستند.

وی افزود: بخش خصوصی در اندیشه دستیابی به بالاترین سطح سود است که این موضوع زمینه مزیت رقابتی را فراهم می‌کند، بنابراین رشد بهره وری، پیامد سودهی و رونق تجارت و ارتقای آن را به دنبال خواهد داشت.

ششمین همایش نیم روزه جایزه بهره وری معادن وصنایع معدنی در بخش شرکت‌های بهره ور با معرفی یک شرکت به عنوان شایسته تندیس سیمین پیشتازان برگزار شد، هفت شرکت نیز در قالب پیشروان چهار ستاره معرفی شدند، همچنین ۹ شرکت که پروژه‌های بهبود بهره وری داشتند مورد تقدیر قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha