مردمی بودن نقطه قوت برنامه های دهه کرامت است

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: نقطه قوت برنامه های دهه کرامت مردمی بودن آن است و اگر بخواهیم این کار را به صورت دولتی برگزار کنیم از معنویت آن کاسته می شود، لذا باید بگذاریم خود مردم پای کار باشند.

رضا کمالی زرکانی روز سه شنبه در نخستین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان هرمزگان اظهار داشت: کار شورای دهه کرامت ساماندهی و هماهنگی بین دستگاهی و سازمانی جهت سرعت بخشی به فعالیت‌های مردمی است و ما تلاشمان را برای تقویت این فعالیت‌ها انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: از جمله این مجموعه‌های مردمی که در دهه کرامت فعال هستند و مایه فخر استان هستند روستای کردر رضوی است لذا از صدا و سیما و رسانه‌ها می‌خواهیم جهت اطلاع رسانی این برنامه‌ها همکاری کنند.

دبیر شورای گرامیداشت دهه کرامت گفت: همان قدر این برنامه‌ها را اجرا می‌کنیم باید این فرهنگ دهه کرامت را هم به درستی برای مردم تببین کنیم.

برگزاری دهه کرامت در بیش از یکهزار کانون فرهنگی مساجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز گفت: دهه کرامت فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اصیل اهل بیت (ع) به متن جامعه بخصوص جوانان است.

حجت الاسلام احمد پهلوانی افزود: بر نامه‌های دهه کرامت امسال با شعار «مهربانی به رسم اهل بیت علیهم السلام» از ۱۳ تیرماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار و تا ۲۳ تیرماه همزمان با روز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

وی افزود: تعمیق باورهای آحاد جامعه نسبت به معارف اهل بیت (علیهم السلام)، توجه به ارزش‌های اسلام ناب محمدی، تبیین و تعمیق فرهنگ زیارت با بهره گیری از معارف اهل بیت از هدف گذاری‌های برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت امسال است.

پهلوانی گفت: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت نقش مهمی در ترویج و تبلیغ توسعه فرهنگ رضوی دارد لذا استفاده از همه ظرفیت‌ها دستگاه‌های عضو با تقسیم وظایف، بسیج همه ظرفیت‌های مردم از جمله تشکل‌های مردمی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، هیأت مذهبی و غیره برای گرامیداشت این دهه از اهداف این ویژه برنامه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان در پایان اظهار داشت: برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت در بیش از یکهزار کانون فرهنگی هنری مسجد در استان هرمزگان برگزاری می‌شود.

۹۸۸۷/ ۶۰۴۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha