وحید مبین مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این توقف با توجه به درخواست پیمانکار برای یکپارچه سازی سیستم کنترل و ایمنی خط دوم قطارشهری و راهاندازی و تست ادامه مسیر خط دوم از ایستگاه میدان شریعتی تا ایستگاه میدان شهید کاوه صورت میگیرد.
وی اظهار داشت: حداقل زمان مورد نیاز برای یکپارچه سازی سیتم سیگنالینگ و کنترل و ایمنی خط، ۵۰ ساعت است لذا با توجه به اینکه پنجشنبه و جمعه تعداد مسافر در خط دوم کمتر است، این خط فردا و پس فردا در اختیار پیمانکار قرار میگیرد.
وی گفت: این عملیات، مقدمه بهره برداری از ادامه مسیر خط دوم از میدان شریعتی تا میدان شهید کاوه به صورت گذری از ایستگاههای الندشت و کوهسنگی است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد افزود: این خط پس از یکپارچه سازی سیستم کنترل و ایمنی از صبح شنبه اول تیرماه به صورت عادی از انتهای طبرسی تا ایستگاه میدان شریعتی اقدام به سرویس دهی خواهد کرد.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به جا میشوند.
مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن ۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی بهره برداری و در سفر اردیبهشت ماه سال ۹۷ رئیس جمهوری به مشهد اتصال این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی افتتاح شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش میدهد از نیمه دوم فروردین سال ۹۵ آغاز شده است.
مطالعات احداث خط چهارم نیز به پایان رسیده و اجرای این خط به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه برنامه ریزی شده است.
۷۵۰۵/ ۶۰۵۳
نظر شما