امسال ۲۰۰ میلیارد ریال صرف دستمزد گل چینی در لاله زار شده است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به اینکه در فصل گل چینی امسال منطقه لاله زار بردسیر این استان ۲۵۰ هزار کارگر روز بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال دستمزد گل چینی هفت هزار تن گل را دریافت کرده اند خواستار تقویت زیرساخت های گل و گیاهان دارویی منطقه شد.

به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز جمعه در آیین برگزاری سیزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار افزود: باید با برنامه ریزی بخشی از این درآمد را صرف توسعه زیرساختهای گل و گیاهان دارویی در همین منطقه کرد.

وی گفت: امروز با مسئول بخش گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی توافق کردیم تا برای آموزش و گسترش این صنعت مساعدت کرده و زمینه اشتغال بیشتری را فراهم کنند.

استاندار با اشاره به شعار سال که تقویت تولید نام گرفته اظهار داشت: در صورتی که بخشی از درآمد حاصل از این محصول صرف زیرساختهای این بخش تولیدی شود قطعاً تاثیر رونق صنعت گل بر اقتصاد منطقه بسیار قابل توجه است.

فدائی با اشاره به تجربه توسعه بم از طریق کشاورزی در دهه های گذشته گفت: در سال ۶۷ با صرف یک درصد درآمد حاصل از خرما توسط باغداران، فرودگاه بم احداث شد.

استاندار کرمان گفت: اگر تنها ۱۰ درصد درآمد خالص گل که حدود هفت میلیارد تومان می شود، توسط کشاورزان صرف توسعه زیرساختهای منطقه لاله زار شود، با رونق اقتصادی و تاثیر آن بر منطقه شاهد شکوفایی بزرگی خواهیم بود.

وی همچنین پیشنهاد کرد: یک شرکت سهامی احداث شود که ۱۰ درصد درآمد را برای توسعه گل و گیاهان دارویی و ایجاد کارخانه های فرآوری هزینه کند.

لاله زار بام ایران است

فرماندار بردسیر در این جشنواره از لاله زار این شهرستان به عنوان بام ایران با ۳۱۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا نام برد که هم اینک با سطح زیرکشت سه هزار و ۵۰۰ هکتارگل محمدی، ۹۰ درصد آن در لاله زار قرار دارد.

مجید نجف پور افزود: تعداد ۳۰ واحد صنعتی، سنتی و نیمه صنعتی کار فرآوری ۷۵۰۰ تن گل خام را در این منطقه انجام می دهند.

فرماندار بردسیر با قدردانی از زحمات مردم و کشاورزان، افزود: این مردم باری بر دوش دولت ندارند و معیشت خود را خودشان تامین می کنند و کمترین نرخ بیکاری در استان را در منطقه لاله زار داریم.

نجف پور افزود: در ستاد تنظیم بازار گل، در تلاشیم قیمت ها و بازار را طوری تنظیم کنیم تا کشاورز از تک محصولی بودن ضربه ای نخورد.

بردسیر منطقه ویژه گردشگری استان شود

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلام در این جشنواره گفت: نیازمند یاری مسئولان استان برای معرفی نقاط مختلف بردسیر از جمله بیدخوان و باغبزم هستیم تا بردسیر قطب گردشگری و منطقه ویژه گردشگری استان کرمان شود.

شهباز حسن پور افزود: با تلاش مسئولان محلی تاکنون ۱۰۰ خانه بوم گردی در لاله زار آماده شده که در تمام طول سال بخصوص تابستان پذیرای گردشگران از سراسر ایران است.

ایجاد غرفه های صنایع دستی، گیاهان دارویی، عرقیجات، لبنیات و فرآورده های غذایی، سیاه چادرها و کوچ نمادین عشایر، مسابقات ورزشی، تفریحی و سرگرمی، صعود سراسری کوهنوردان به قله کوه شاه بخشی از جلوه های جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر است.

سیزدهمین جشنواره گل محمدی لاله زار بردسیر امروز (جمعه) در محل سایت گردشگری لاله زار در حال برگزاری است.

این جشنواره هر ساله با حضور هزاران گردشگر از سراسر ایران برگزار می شود.

لاله زار یکی از مناطق پنج گانه شهری بردسیر است که در ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی بردسیر قرار دارد.

بردسیر در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب کرمان واقع شده است.

۷۴۲۱/۷۴۴۰ / ۵۰۵۴

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha