۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰
کد خبر: 83363191
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی مراتع و جنگل های کرمانشاه مهار شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۳۰
کد خبر: 83363191
آتش سوزی مراتع و جنگل های کرمانشاه مهار شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه گفت: آتش سوزی مراتع و جنگل های منطقه «سرزل» بخش سرفیروزآباد از توابع شهرستان کرمانشاه بامداد امروز مهار شد.

ان شاالله کولانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی که در منطقه کوهستانی و سخت گذر رخ داده بود، با تلاش نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و مردم منطقه مهار شد.
وی گفت: در ۲ روز گذشته نیز آتش سوزی‌هایی در بخش سرفیروزآباد رخ داد که توسط مردم منطقه و نیروهای امدادی مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه، از میزان آتش سوزی مراتع و جنگل‌های بخش سرفیروزآباد اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: نیروهای منابع طبیعی که در منطقه حضور دارند در حال برآورد میزان خسارت آتش‬ سوزی هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمانشاه به تازگی در جلسه مدیریت بحران استان اعلام کرده بود: ۹۸ درصد از آتش سوزی‌های منابع طبیعی و مراتع و جنگل‌های استان ناشی از عوامل انسانی است تنها ۲ درصد آن به عوامل طبیعی مانند صاعقه و تابش خورشید بر می‌گردد.
کولانی افزود: ۶۵ درصد آتش سوزی‌های منابع طبیعی از ناحیه گردشگران، ۱۵ درصد اختلافات قومی و قبیله‌ای و جارسوزی اراضی و ۱۴ درصد از ناحیه پادگان‌ها رخ می‌دهد.
وی در ادامه اظهار داشت: منابع طبیعی کرمانشاه ۱۷ پایگاه ثابت و ۹۵ نیرو واکنش سریع در سطح استان دارد که نسبت به یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار جنگل و مراتع و صعب العبور بودن کوهستان‌های استان بسیار کم است.
در یک ماه اخیر تنها در شهرستانهای غربی استان کرمانشاه حدود ۵۰۰ هکتار مرتع و جنگل و زمین‌های کشاورزی دچار آتش سوزی شده است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و ۹۴۵ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.
۸۰۶۶

برچسب‌ها

اخبار مرتبط