۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83363804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مهمترین رخدادهای استان سمنان در هفته ای که گذشت

سمنان- ایرنا- برگزاری همایش ضرورت طرح انتقال آب از دریای خزر به استان، برگزاری جشن ۸۰ سالگی ایستگاه راه آهن سمنان، تولد یک نوزاد در آمبولانس در شاهرود، کشف ۲ تن چوب تاغ قاچاق در جنوب دامغان، زخمی شدن چهار تن در سانحه اتوبوس و میزبانی شاهرود برای مسابقات والیبال کشوری، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از بیست و پنجم تا سی و یکم خرداد ۹۸) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

اقتصادی
علیرضا آشناگر، استاندار سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: تعطیلی حتی یک واحد صنعتی کوچک در زمان فشارهای خارجی نباید اتفاق بیفتد، باید با تمام وجود برای حفظ این واحدها در چرخه تولید تلاش کرد.
بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: ایجاد ۶ هزار و ۶۵۰ فرصت شغلی بر اساس برنامه تولید و اشتغال وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان هدفگذاری شده است.
عبدالحمید دربانیان، دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مشکلات اقتصادی و دسیسه های دشمنان علیه کشور، بازار فروش و مبادلات ارزی ۷۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان را مختل کرده است.
عباس رستمی، مدیرکل استاندارد استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: اعطای پروانه استاندارد آسانسور در بخش خدماتی و تجاری نیازمند انجام بیش از ۲۴۵ نوع آزمایش است.
سید حسن میرعماد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: چهار هزار و ۳۳ فرصت شغلی با ارائه تسهیلات رونق تولید در سال جاری در بخش کشاورزی استان سمنان ایجاد می شود.
ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: کاهش مصرف ۳۰۰ میلیون مترمکعبی آب براساس سند توسعه آب در بخش کشاورزی استان سمنان هدفگذاری شد.
منصور کشاورزیان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز آب روستایی یکسال گذشته در مناطق روستایی سمنان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.
اسماعیل عرب معصومی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عملیات مهار شن های روان به روش مالچ پاشی در ایستگاه کویر گرمسار به صورت آزمایشی انجام می شود.
مسعود میررضایی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار سمنان، با اجرای طرح های توسعه ای، تا پایان سال ۹۸ به ۹۷ درصد می رسد.
احمد ربیعی، مدیر عامل بنیاد آب خزر روز شنبه در همایش علمی تخصصی ضرورت طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان گفت: طرح انتقال و شیرین سازی آب دریای خزر به استان سمنان توجیه فنی و صرفه اقتصادی برای کشور دارد.


اجتماعی
سید عباس دانایی، فرماندار شهرستان سمنان روز پنجشنبه در نشست شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری گفت: طلاق ثبت شده در این شهرستان سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ کاهش ۲۳ درصدی را نشان می دهد.
سعید هژبری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: خیران مدرسه ساز سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تعهد کردند که از این میزان ۱۰۰ میلیارد ریال تحقق یافت.
فرشاد زادخور، مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) عصر پنجشنبه در آئین گرامیداشت هشتادمین سالگرد افتتاح ایستگاه راه آهن سمنان در این ایستگاه، گفت: پله برقی و زیرگذر ایستگاه راه آهن شهر سمنان با تامین اعتبار به زودی به بهره برداری می رسد.
ناصر سلمان پور، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک نوزاد پسر هنگام انتقال خانم باردار به بیمارستان، با کمک کارشناسان اورژانس درون آمبولانس، به دنیا آمد.
همایش علمی و تخصصی ضرورت طرح انتقال آب از دریای خزر به استان سمنان روز شنبه در دانشگاه سمنان و برگزاری جشن هشتاد سالگی ایستگاه راه آهن سمنان شامگاه پنجشنبه با حضور مسئولان استان به همراه رونمایی از تمبر هشتاد سالگی و رونمایی از کتاب تاریخ راه آهن سمنان در ایستگاه راه آهن شهر سمنان، از مهمترین خبرهای اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود.
ناصر سلمان پور، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: واژگونی خودروی پژو ۴۰۵ در محور طرود - شاهرود یک کشته و چهار زخمی برجا گذاشت.
سرهنگ سیدرضا علوی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دامغان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: خروج اتوبوس حامل زائران عراقی از جاده در محور دامغان- شاهرود چهار زخمی بر جا گذاشت.

سرهنگ سیدرضا علوی، فرمانده انتظامی شهرستان دامغان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: لابراتوار تهیه و تولید مواد مخدر صنعتی و مشروبات الکلی دست‌ساز در این شهرستان شناسایی شد.
کشف و ضبط بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال دام زنده خارج از شبکه توزیع، طی ۲ عملیات از سوی ماموران پلیس در شهرستان دامغان و کشف ۲ تن چوب تاغ قاچاق از یک دستگاه کامیونت در منطقه سرکویر در جنوب شهرستان دامغان از دیگر رخدادهای مهم نیروس انتظامی استان سمنان در هفته گذشته بود.‌


فرهنگی
حمیدرضا حسنی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود شامگاه پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نخستین فروشگاه دولتی صنایع دستی این شهرستان با هدف رفع دغدغه هنرمندان برای تولید، بسته بندی، عرضه و بازاریابی آغاز به کار کرد.
همایون جورابلو، سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان عصر شنبه به خبرنگاران ابراز داشت: استانداردسازی ۲ رشته صنایع دستی استان به منظور راه یابی به بازار جهانی و توسعه صادرات در دستور کار قرار گرفت.


علمی
امیر عبدوس، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: چهار تابلو هشدار دهنده برای پیشگیری از تصادف های جاده ای یوزپلنگ در یکی از محورهای اصلی کشور و جاده ترانزیتی و مواصلاتی تهران- مشهد در شرق استان نصب شد.



ورزشی
اکبر یوسف زاده، رئیس هیات والیبال شهرستان شاهرود روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مسابقات والیبال لیگ دسته ۲ نوجوانان دختر کشور تیر ۹۸ به میزبانی شاهرود برگزار می شود.
سید مجتبی متولیان، دبیر هیات کاراته استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: کاراته کا دختر این استان به اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته دختران راه یافت.
قربانعلی قربانزاده، رئیس هیات تیراندازی استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، گفت: امیرسیاووش ذوالفقاریان، تیرانداز این استان یکم تیر ۹۸ در اردوی تمرینی تیم ملی به منظور کسب آمادگی حضور می یابد.
مسعود سلامی، رئیس هیات بسکتبال استان سمنان عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بانوی بسکتبالیست این استان به مرحله سوم اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال راه یافت.
۷۳۴۲‌/‏۶۱۰۳
 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط