۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83364889
T T
۰ نفر
پزشکان آذربایجان غربی آموزش طب سنتی می‌بینند

ارومیه- ایرنا- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: پزشکان استان در دوره‌های ویژه آموزش طب سنتی شرکت کرده و آموزش‌های مربوط به این بخش را فرا می‌گیرند.

جلال غفارزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره‌ها، پزشکان عمومی و متخصص، داروسازان و پزشکان طب سنتی حضور می‌یابند.

وی اضافه کرد: به علت تقاضای زیاد برای استفاده از طب سنتی در جامعه، بخشی از این تقاضا توسط افراد بدون مجوز و حتی ناآگاه اجابت می‌شود که می‌تواند به سلامت عمومی ضربه بزند.

وی بیان کرد: تاکنون پزشکان آذربایجان غربی توجه ویژه ای به طب سنتی نداشتند که سعی می‌کنیم با برگزاری این دوره‌ها، این توجه را افزایش داده و مردم را به سمت پزشکان مطلع سوق دهیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: هر یک از پزشکان حاضر در این دوره‌ها، ۲۰۰ ساعت آموزش طب سنتی و ایرانی می‌بینند و در پایان نیز گواهینامه مهارتی صادره از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دریافت می‌کنند.

غفارزاده با اشاره به برخورد جدی دانشگاه علوم پزشکی با فعالان عرصه طب سنتی بدون مجوز در آذربایجان غربی گفت: مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده موارد تخلف از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در آذربایجان غربی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر پزشک عمومی و متخصص در ۳۲ واحد بیمارستانی فعال هستند و ۱۸۲ مرکز آزمایشگاهی و ۸۸ مرکز تصویربرداری در استان وجود دارد.

۸۱۳۷/‏‬ ۳۰۲۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha