۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبر: 83365435
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

 ۳۶ قطعه کبک در دامان طبیعت کهگیلویه و بویراحمد رها شد

یاسوج- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست بویراحمد با اشاره به سومین مرحله رهاسازی پرنده کبک در زیستگاه‌های استان، گفت: در سال جاری ۳۶ قطعه کبک از متخلفان کشف و به دامان طبیعت رها شدند.

منوچهر بادام فیروز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون در گشت و کنترل مناطق حفاظت شده شهرستان بویراحمد، مأموران یگان حفاظت این شهرستان موفق شدند ۳۶ قطعه کبک را از شکارچیان غیر مجاز کشف و ضبط کنند.

وی افزود: متخلفان با استفاده از تله‌های مختلف این پرندگان زیبا را زنده گیری کرده بودند که با هوشیاری و رصد منطقه توسط یگان حفاظت شهرستان بویراحمد دستگیر شدند.

بادام فیروز با اشاره به سلامتی کبک‌های رها شده، بیان کرد: مأموران یگان حفاظت پس از تیمارداری این پرندگان و دریافت تائید سلامتی از دامپزشک، در سه مرحله همه کبک‌ها را در دامان طبیعت رها کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بویراحمد عنوان کرد: کبک از پرندگان زیبا و خوش آوازی است که به علت شکار بی رویه صیادان، شمار آنها در بعضی از مناطق آزاد استان کاهش یافته است.

کبک را می‌توان در کویرها و دامنه‌های کوه‌ها و صخره‌ها مشاهده و به طور معمول از گیاهان شامل علف‌ها و دانه‌های آنها، برگ گیاهان و میوه بوته‌ها بر اساس فروانی و دسترسی فصلی تغذیه می‌کند.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در استان وجود دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

۹۸۶۸/‏۱۶۶۲

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha