۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۰
کد خبر: 83365670
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقشه موزه دفاع مقدس گیلان در سطح ۱۰ هکتار آماده شد

آستارا - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان گفت: نقشه ساخت موزه دفاع مقدس این استان در سطح ۱۰ هکتار آماده شده و با همکاری استانداری، سپاه قدس و دستگاه های مرتبط در شهرستان رشت ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ عباس بایرامی روز یکشنبه در فرمانداری آستارا اظهار کرد: از ۳۱ استان کشور، ۱۵ استان دارای موزه دفاع مقدس است و با توجه به آماده بودن زمین موزه گیلان، بسیج سازندگی سپاه قدس این استان به عنوان پیمانکار این طرح تعیین شده است.

وی افزود: شهرستان های گیلان، آثار و اسناد مربوط به شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را برای نمایش در این موزه، به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ارائه کنند.

وی اظهار کرد: دانشنامه دفاع مقدس گیلان با یک هزار و ۲۵ مدخل در حال تدوین است و برای تسریع آن، کارگروه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی و نظامی تشکیل شده و همکاری متولیان امر با محوریت فرمانداری ها ضروری است.

بایرامی خاطرنشان کرد: یادمان شهدای گمنام در شهرستان های گیلان باید محل بازنشر ارزش های دفاع مقدس باشد و در آن مکان ها یادواره های شهدا و برنامه های مرتبط فرهنگی اجرا شود.

وی ادامه داد: یک هزار و ۱۵۰ فرمانده دفاع مقدس، گیلانی بوده اند و در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس گیلان، ۱۷ کتاب تالیف شده و به همت بیشتر نویسندگان این عرصه نیاز است.

فرماندار شهرستان آستارا هم در این دیدار گفت: شهدا عامل وحدت ملت ایران هستند و باید برنامه های اشاعه فرهنگ دفاع مقدس تقویت شود و یادواره های شهدا در آستارا از لحاظ کمی و کیفی در سطح بالایی برگزار شده است.

حسن رستم زاد افزود: اجرای برنامه های ابتکاری متناسب با ذائقه جوانان ضرورت دارد و خدمت به خانواده های شهدا و جانبازان، کاری ارزشمند است و دولت تدبیر و امید، صادقانه برای رفع مشکلات آنها تلاش می‌کند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۱۳ هزار زائر خارجی اربعین با گذر از مرز آستارا عازم کربلا شده بودند و امسال شمار آنان افزایش خواهد یافت و باید از این فرصت برای انتقال فرهنگ شهادت استفاده شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید، ۷۱ آزاده و ۶۱۵ جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.

۷۱۰۵ / ‏‬ ۷۱۲۴ / ‏‬ ۲۰۰۷/‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha