۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 1049
کد خبر: 83366085
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار آذربایجان شرقی: ۶۵ درصد از موارد همسرآزاری ریشه در اعتیاد دارد

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی گفت: ۶۵ درصد از موارد همسرآزاری و ۵۰ درصد از طلاق ها ریشه در اعتیاد دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز یکشنبه در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در تبریز افزود: بخش عمده ای از جرایم سازمان یافته مانند فساد و فحشا، سرقت و هنجارشکنی در جامعه نیز از اعتیاد نشات می گیرد.

وی با اشاره به تاکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب بر مبارزه جدی با پدیده شوم اعتیاد، اظهار داشت: این پدیده علت عمده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که تبعات آن همه حوزه‌های اجتماعی را دربر گرفته است.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید نقش عوامل سیاسی و اجتماعی در شیوع اعتیاد در جامعه نادیده گرفته شود، گفت: آموزش در تمام گروه‌های سنی تنها راه پیشگیری از گسترش پدیده اعتیاد در جامعه است.
پورمحمدی، با تاکید بر حفظ عنوان شهر بدون معتاد متجاهر برای تبریز، ادامه داد: در آینده نزدیک با توسعه مرکز ماده ۱۶ و راه‌اندازی بخش بانوان در این مرکز گام مهم دیگری در عرصه مبارزه با مواد مخدر برداشته می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت و اهمیت آموزش همه گروه‌های سنی در راستای پیشگیری از اعتیاد، یادآوری کرد: در این خصوص باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این همایش با بیان اینکه ۷۰ درصد از تریاک و ۶۰ درصد از هروئین جهان در ایران کشف می‌شود، گفت: ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر و خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم قرار گرفته و تاکنون بیش از ۴۰۰ شهید و یک هزار و ۶۰۰ جانباز در این راه تقدیم کرده است.
رضا استادرحیمی، افزود: آذربایجان شرقی از استان‌های پاک در زمینه اعتیاد است و این موفقیت در سایه همت و تلاش نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی به دست آمده است.
در این مراسم از دستگاه‌های برگزیده عرصه مبارزه با مواد مخدر تجلیل شد.

۸۰۲۳/ ۵۱۸

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha