معاون دادستان کشور: قوای سه گانه در برخورد با بدحجابی همصدا باشند

تهران – ایرنا – معاون قضایی دادستان کل کشور در امور حقوق عامه و بیت المال گفت: برخورد چندگانه متولیان با بدحجابی مشکلاتی را به وجود آورده و لازم است تا قوای سه گانه در مواجهه با این پدیده هنجار شکنانه همصدا باشند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد حشمتی روز دوشنبه در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران گفت: پلیس در مقابله با پدیده بدحجابی به همکاری و پشتیبانی دستگاه‌های متولی نیاز دارد ولی امروز شاهدیم که در این حوزه همصدایی لازم وجود ندارد.
وی افزود: دستگاه قضا خواستار همصدایی قوای سه گانه در مواجهه با بدحجابی و حمایت و پشتیبانی از نیروی انتظامی در برخورد قانونی با این پدیده است.
وی اظهار داشت: در احقاق حقوق عامه، دستگاه قضائی بر مقابله جدی با پدیده زمین خواری، تخریب محیط زیست و تغییر کاربری اراضی کشاورزی تأکید دارد و از نیروی انتظامی نیز می‌خواهد تا برابر قانون به وظایف قانونی و ذاتی خود در این زمینه عمل کرده و اجازه جولان به افراد سودجو ندهد.
حشمتی مهمترین نقطه قوت نیروی انتظامی را ارتباط مؤثر مردم با این نیرو دانست و افزود: نیروی انتظامی همراه و همدل با دستگاه قضائی تلاش دارد تا عدل و عدالت را در جامعه گسترش داده و در دفاع از مظلوم و برخورد با ظالم پیشگام باشد.
معاون قضائی دادستان کل کشور در امور حقوق عامه و بیت المال بیان داشت: تبعیت از ولایت فقیه و اهتمام به قانون ویژگی بارز پلیس اسلامی بوده و نیروی انتظامی به یک نیروی مکتبی، ولایتمدار و تابع محض قانون تبدیل شده است.
وی افزود: نیروهای مسلح و به ویژه نیروی انتظامی امروز از جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار است و با تلاش نیروی انتظامی مجرمان هیچ نقطه امنی برای ارتکاب اعمال مجرمانه خود نخواهند داشت.
حشمتی اظهار داشت: امروز آحاد مردم و مسئولان موظفند تا در خدمت نظام و گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، به پیشرفت کشور که به برکت خون شهدا و رهبر معظم انقلاب، با اقتدار در برابر توطئه‌های استکبار ایستاده، بیاندیشند و اهداف والای نظام را محقق کنند.
معاون قضائی دادستان کل کشور در امور حقوق عامه و بیت المال روز دوشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضائیه با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب ورامین با ۵۰ نفر از مردم این شهرستان دیدار و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرد.
یکم تا هفتم تیرماه هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
تهرام/۷۲۵۴/‏/‏۶۱۳۹
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha