۴ تیر ۱۳۹۸، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 2056
کد خبر: 83368417
T T
۰ نفر
بعد از پدیده پرونده میزان روی میز قاضی قرار می گیرد

مشهد- ایرنا- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت بعد از پایان رسیدگی و صدور حکم پرونده شرکت پدیده شاندیز نوبت رسیدگی به پرونده موسسه مالی و اعتباری میزان می رسد.

سید امیر مرتضوی دوشنبه شب در جمع گروهی از شهروندان در مسجد امام محمدباقر (ع) مشهد معاون دادگستری خراسان رضوی همچنین به روند طولانی رسیدگی به پرونده شرکت پدیده اشاره و بیان کرد: اگر بدون ملاحظه رای صادر و فرد خاطی مجازات شود ممکن است مردم به حق قانونی خودشان نرسند.

وی ادامه داد: پیرامون چنین مسائلی ستاد تدبیر خراسان رضوی به دنبال راهی است که مردم دچار مشکلات بیشتری نشوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در ادامه همچنین گفت: در برسی تعدادی از پرونده های سرقت مشخص شد ۳۳ درصد این موارد مرتبط با بی دقتی خود مردم است زیرا با یک سری مراقبت های ساده می توان آمار سرقت را کاهش داد. همچنین قوانین مربوط به پیش فروش ساختمان نواقصی دارد و تاکنون مواردی از آن هم اصلاح شده ولی با همین قانون فردی کلاهبردار در زمینی که هنوز ساخت و ساز در آن انجام نشده، هوا را به عنوان طبقه سکونت که در آینده ساخته خواهد شد به دیگران می فروشد.
وی افزود: اعتماد و اطمینان بدون پشتوانه و تحقیق باعث بسیاری از جرمها و کلاهبرداریها شده لذا باید در مراودات خود نسبت به اعتماد و اطمینان با دقت بیشتری عمل نمود.
مرتضوی ادامه داد: قانون ثبت اسناد و املاک مربوط به سال ۱۳۱۰ می باشد و در آنجا به صراحت اعلام شده هر معامله که انجام می شود باید سند داشته باشد اما هنوز شاهد آن هستیم که بسیاری از موارد اختلافی از طریق قولنامه به نتیجه نرسیده است.
وی تاکید کرد: مردم باید سطح آگاهی خود را بالا ببرند و حتی در مورد فضای مجازی اطلاعات کافی داشته باشند تا هدف سوء استفاده قرار نگیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی فت: تاکنون برای اولیا و مربیان ۹۸۱ مدرسه کلاس آموزش توجیهی برگزار شده زیرا لازم است والدین نسبت به فرزندانشان بگونه صحیح رفتار کنند تا آنها در جامعه مورد سوء استفاده قرار نگیرند. همچنین از زمان ایجاد مراکز مشاوره و غربالگری، شمار پرونده های طلاق در طول دو ماه به میزان چهار درصد کاهش داشته است.
۲۰۳۰/‌۱۸۵۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha