۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 83371027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت از مراکز ترک اعتیاد لازمه مقابله با این آسیب است

سنندج - ایرنا - فرماندار سقز گفت: مراکز اقامتی و کمپ های ترک اعتیاد سقز نقش مهمی در پاک شدن معتادان به جامعه دارند از این رو حمایت از این مراکز تضمین کننده مبارزه با این آسیب اجتماعی است.

کامیل کریمیان روز چهارشنبه در بازدید از کمپ های ترک اعتیاد سقز اظهار داشت: معتاد به مواد مخدر، مجرم نیست بلکه به عنوان یک بیمار اجتماعی، نیاز به مداوا دارد و باید آنان را به صورت یک بیمار در جامعه بشناسیم.

وی در این بازدید بر ضرورت نظارت جدی بر فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان تاکید کرد و افزود: هدف از برپایی مراکز بازپروری و کمپ های ترک اعتیاد بازگرداندن سلامت افراد آسیب دیده از اعتیاد به روال عادی زندگی است.

فرماندار سقز با اشاره به اینکه مسئولان، اقشار مختلف مردم و خیران باید فعالیت بیشتری در حمایت از مراکز بازپروری داشته باشند گفت: اعتیاد برای قشر خاصی از جامعه نیست به همین دلیل تمام آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولین در برابر پیشگیری از اعتیاد مسئول هستند.

رئیس اداره بهزیستی سقز نیز در این بازدید اظهار داشت: ۲ مرکز کمپ ترک اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب (شیلتر)، در سقز فعال است و این مراکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر هم هستند و معتادان متجاهری که توسط پلیس با حکم مقام قضایی دستگیر می شوند را بستری می کنند.

عبدالله رحیمی اظهار داشت: کمبود اعتبارات کمپ ها، عدم حمایت خانواده ها از فرد معتاد و بالا بودن هزینه ها و زمان بر بودن ترک اعتیاد از مهمترین مشکلات این حوزه است.

مدیر کمپ ترک اعتیاد طلوع پاکی سقز هم گفت: روش درمانی در این مراکز به صورت سم زدایی بدون دارو است و تعدادی زیادی از معتادان از طریق این روش درمانی بهبودی خود را بدست آورده اند.

بهزاد بایزیدی با بیان اینکه درمان اعتیاد بسیار سخت است و بصورت تقریبی از ۱۰ نفر بیمار سه نفر بهبود پیدا می کنند افزود: در کمپ‌های ترک اعتیاد وضعیت معتادان تا ۶ ماه بعد از ترخیص پیگیری می شود و خانواده ها با آغوش باز از معتادان استقبال می کنند و تمام تلاش ما در مراکز، پذیرش معتادان توسط خانواده ها است.

وی گفت: هزینه درمان اعتیاد نسبت به سایر بیماری‌ها بسیار پایین است، یادآور شد: اخذ مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای یک دوره ۲۸ روزه مبلغی بسیار ناچیز است.

۷۳۴۵ / ‏‬ ۳۰۳۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha