۶ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۳۷
کد خبر: 83372832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ هزار پرونده به دادگستری خوی وارد شد

ارومیه- ایرنا- رییس دادگستری شهرستان خوی گفت: در طول یک سال گذشته ۹۰ هزار پرونده به دادسرا و دادگستری شهرستان وارد و ۱۰۰ درصد آنها رسیدگی و مختومه شده است.

علی حسن زاده روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالگرد شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ شهید انقلاب اسلامی در خوی، افزود: از این تعداد ۳۴ هزار فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: ۲۰ هزار فقره پرونده نیز از طریق صلح و سازش به پایان رسیده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۲۴ هزار فقره نیز در دادگستری مختومه شده و ۱۲ هزار پرونده نیز در مرحله اجرای احکام مدنی و کیفری قرار دارد.

رئیس دادگستری خوی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۱۸۰ هزار مراجعه به سیستم قضا در این شهرستان ثبت شده، گفت: ۹۲ درصد ابلاغ های پرونده‌ها به صورت الکترونیکی پاسخ داده شده است و مردم از طریق پیامک و ورود به سایت قضایی و به صورت محرمانه مفاد آخرین رای صادره در خصوص شکایت خود را دریافت کرده اند.

وی به برنامه‌های انجام یافته در هفته گرامیداشت قوه قضاییه در خوی نیز اشاره کرد و افزود: دیدار چهره به چهره با مردم در ۴۳ مسجد، تجدید میثاق با شهدای قضایی و خانواده دادستان شهید / حاجی قلیزاده /، دیدار با زندانیان حقوقی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

آیت‌الله دکتر محمد حسین بهشتی به همراه ۷۲ تن از یاران با وفایش در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ در جلسه حزب جمهوری اسلامی با انفجار بمب توسط عناصر کوردل منافقان و ضدانقلاب به شهادت رسید.

از یکم تا هفتم تیرماه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha