۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۲۶
کد خبر: 83373602
T T
۰ نفر
ترزا می : روسیه از اقدامات نا امن کننده در لندن دست بردارد

تهران- ایرنا- نخست وزیر انگلیس روز جمعه در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: مسکو باید از اقداماتی که منجر به ناامنی در لندن می شود، دست بردارد.

به گزارش روزنامه گاردین، «ترزای می» در اولین دیدار خود با پوتین پس از مسمومیت یک جاسوس سابق روس در انگلیس در حاشیه نشست جی ۲۰ در اوزاکا ژاپن دیدار کرد و گفت: حملات بی ثبات کننده مانند مسمومیت «سرگئی اسکریپال» نباید هرگز تکرار شود.

اسکریپال جاسوس سابق روسیه به همراه دخترش در مارس (فروردین) سال ۲۰۱۸ در انگلیس مسموم شد و اگرچه انگلیس دولت مسکو را عامل این ترور خواند اما روسیه هرگونه دست داشتن در این عملیات را تکدیب کرد.

می همچنین در خطاب به پوتین گفت: روسیه باید به فعالیت های بی ثبات کننده و غیر مسئولانه خویش در قبال انگلیس پایان دهد.

نخست وزیر انگلیس با اشاره به عاملان اصلی ترور اسکریپال خاطر نشان کرد: عاملان این ترور که گفته می شود از نیروهای اطلاعات ارتش روسیه هستند، باید به محکمه قضایی آورده شوند.

بعد از ترور جاسوس سابق روس روابط میان روسیه و انگلیس در یک سال گذشته شاهد تمایل دو طرف برای برطرف کردن تنش طرفین نبوده است و تحلیلگران بر این باورند که در دیدار امروز (جمعه) می با پوتین نیز نشانه ای برای حل تنش و تصمیم دو کشور برای گشایش روابط جدید وجود ندارد.

نخست وزیر انگلیس همچنین در دیدار با پوتین گفت: هرگونه تلاش برای بازسازی روابط میان لندن و مسکو بدون توقف فعالیت های غیرمسئولانه و بی ثبات کننده روسیه در داخل انگلیس به نتیجه ای دست پیدا نخواهد کرد.

چهاردهمین نشست دو روزه سران گروه جی ۲۰ امروز هفتم تیر در شهر اوساکا ژاپن آغاز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha