۷ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۰۰
کد خبر: 83373679
T T
۰ نفر
تاکید وزیران انرژی روسیه و عربستان بر ادامه همکاری در چارچوب اوپک پلاس

مسکو – ایرنا – وزیران انرژی روسیه و عربستان سعودی در اوزاکا دیدار و دو طرف بر تداوم همکاری ها در چارچوب اوپک پلاس تاکید کردند.

به گزارش وزارت انرژی روسیه، الکساندر نوواک و خالد الفالح روز جمعه در این دیدار درخصوص همکاری دو کشور درچارچوب توافق های اوپک پلاس گفت وگو و تبادل نظر کردند.
وزیران انرژی روسیه وعربستان سعودی در ادامه دیدار، پیشرفت های به دست آمده در فعالیت کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی-بازرگانی و علمی و فناوری دو کشور که آخرین نشست آن روز دهم ماه جاری میلادی در مسکو برگزار شد را بررسی کردند.
نوواک گفت که روسیه و عربستان اقدامات مستمر برای تعمیق و گسترش همکاری های بازرگانی و سرمایه گذاری دارند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری های بازرگانی دو کشور به طور مستمر افزایش می یابد و فقط در ماه های ژانویه تا آوریل سال ۲۰۱۹، حجم مبادلات بازرگانی دو کشور ۷۲ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته رشد داشته و به ۵۰۵.۲ میلیون دلار رسیده است.
وزیر انرژی روسیه همچنین گفت که مشارکت دو کشور ازجمله با فعالیت موفق صندوق سرمایه گذاری روسیه و صندوق مستقل عربستان سعودی توسعه می یابد.
وی خاطرنشان کرد: ما در این رابطه برای ادامه همکاریهای صندوق های سرمایه گذاری دو کشور در اجرای طرح های مشترک در خاک روسیه ازجمله در حوزه های زیرساخت ها، صنایع و بخش کشاورزی نقش ویژه ای قائل هستیم.
نوواک همچنین به علاقه مندی تعدادی از شرکت های نفت وگاز روسیه برای همکاری با شرکت های عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از این همکاریها به صادرات تجهیرات و دستگاههای ویژه بخش نفت وگاز مربوط می شود.
وزیر انرژی روسیه به دورنمای روشن توسعه همکاریهای کشورش با عربستان سعودی در عرصه انرژی اتمی نیز اشاره کرد.
وزیر انرژی عربستان سعودی پیش از این دیدار به تاس گفته بود که امیدوار است در دیدار با نوواک مواضع خود را درخصوص سرنوشت توافق اوپک پلاس هماهنگ کند.
وی افزود: اکثریت کشورهای عضو اوپک تمایل به تمدید این توافق دارند و تنها موضع روسیه تولید کننده عمده نفت اوپک پلاس در این خصوص هنوز مشخص نیست.
رئیس جمهوری روسیه به تازگی در مصاحبه با نشریه انگلیسی فاینانشال تایمز با مثبت خواندن توافق کاهش تولید نفت در چارچوب اوپک پلاس اعلام کرد که در روزهای آینده موضوع تمدید توافق کاهش تولید نفت مشخص خواهد شد.
پوتین تاثیر توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت بروضع بازار جهانی نفت را مثبت ارزیابی کرد که منجر به تثبیت بازار شده است.
وی گفت: آنچه که مربوط به تمدید این توافق می شود، در روزهای آینده اطلاع خواهید یافت. من با سران شرکت های بزرگ نفتی روسیه و اعضای دولت پیش از این مصاحبه دیدار کردم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha