۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹
کد خبر: 83374794
T T
۰ نفر

ترامپ وارد خاک کره شمالی شد

۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۹
کد خبر: 83374794
ترامپ وارد خاک کره شمالی شد

پکن- ایرنا- «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به عنوان نخستین رییس جمهوری این کشور دقایقی پیش با عبور از مرز مشترک دو کره در روستای پانمونجوم، وارد خاک کره شمالی شد.

به گزارش ایرنا «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ابتدا در مرز مشترک دو کره با یکدیگر دیدار کردند و بعد از دست دادن و احوالپرسی، کیم از ترامپ دعوت کرد وارد خاک کره شمالی شود ترامپ نیز درخواست وی را پذیرفت و با پای پیاده چند قدم وارد خاک کره شمالی شد به این گونه ترامپ نخستین رئیس جمهوری آمریکا است که در دوران مسئولیتش وارد خاک کره شمالی شده است.

 

پیش از ترامپ، رؤسای پیشین جمهوری آمریکا شامل «رونالد ریگان» در سال ۱۹۸۳، «بیل کلینتون» در سال ۱۹۹۳، «جورج دبلیو بوش» در سال ۲۰۰۲ و «باراک اوباما» هم در سال ۲۰۱۲ از ناحیه غیر نظامی شده مرز دو کره در روستای پانمونجوم بازدید کرده اما هیچکدام وارد خاک کره شمالی نشده بودند.

رهبر کره شمالی در این دیدار که به صورت سرپایی انجام شد به ترامپ گفت که «شما نخستین رئیس جمهوری هستید که وارد خاک کره شمالی شدید هرگز انتظار ملاقات شما را در این مکان نداشتم عبور شما از مرز کره شمالی کار بسیار شجاعانه و تعیین کننده ای بود».

کیم گفت که تصمیم ترامپ برای ورود به خاک کره شمالی نشان می‌دهد که وی می‌خواهد گذشته را فراموش کند و دریچه تازه ای به آینده باز کند.

رهبر کره شمالی اظهار امیدواری کرد این دیدار کوتاه به روابط دو طرف بهبودی ببخشد و این روابط خوب، فرصتی برای ایجاد رابطه بهتر میان دو کشور شود.

دونالد ترامپ هم خطاب به رهبر کره شمالی گفت که «ما از روز اول یکدیگر را دوست داشتیم».

وی با بیان اینکه افتحار می‌کند وارد خاک کره شمالی شده است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را برای دیدار، به کاخ سفید دعوت کرد.

ترامپ تصریح کرد «این لحظه یک لحظه تاریخی است سپس خطاب به کیم گفت که قرار است برویم و برای مدت کوتاهی صحبت کنیم اتفاقات مثبت زیادی در حال روی دادن هستند.»

بعد از دقایقی که کیم و ترامپ با یکدیگر صحبت کردند «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی نیز به آنها پیوست رهبران سه کشور بعد از چند دقیقه وارد خاک کره جنوبی شدند و به داخل ساختمان مستقر در پانمونجوم برگشتند تا نشستی با یکدیگر برگزار کنند خبرنگاران حاضر در محل گفته اند که این ملاقات حدود ۱۰ دقیقه طول کشیده است.

«ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور ترامپ، «جرد کوشنر» داماد ترامپ و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا ترامپ را در این دیدار همراهی می‌کردند.

پیش از این کیم و ترامپ دو بار دیگر با یکدیگر دیدار کرده اند آنها بار نخست در سنگاپور و بار دوم در ویتنام ملاقات کردند اما هیچکدام به نتیجه نرسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha