۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۶
کد خبر: 83374851
T T
۰ نفر
مادر نخستین شهید نیروی هوایی ارتش به دیدار فرزندش شتافت

مهاباد- ایرنا- «همین عبداللهی» مادر سرلشکر خلبان شهید «خالد حیدری» نخستین شهید نیروی هوایی ارتش در جنگ تحمیلی پس از تحمل 39 سال درد فراق فرزند شهیدش به دیدار وی شتافت و دُنیای فانی را بدرود گفت.

مادر این شهید روز گذشته در بیمارستان آذربایجان ارومیه به علت عارضه قلبی درگذشت و پیکر وی امروز / ‏یکشنبه / ‏برای تشییع به زادگاهش مهاباد منتقل شد.

پیکر این مادر فداکار ابتدا به محل یادمان فرزند شهیدش سرلشکر خلبان شهید «خالد حیدری» منتقل و با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم این شهرستان پس از تشییع در باغ فردوس مهاباد به خاک سپرده شد.

مجلس ترحیم این مادر شهید روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در مسجد جامع «سور» مهاباد و با حضور خانواده معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و مسئولان این شهرستان برگزار می‌شود.

وی متولد سال ۱۳۰۵ در مهاباد و مادر نخستین شهید نیروی هوایی کشور در جنگ تحمیلی بود؛ خداوند به وی ۱۰ فرزند شامل پنج پسر و پنج دختر بخشیده که پسر بزرگش به نام «خالد» از تیزپروازان نیروی هوایی ارتش بود.

شهید سرلشکر خلبان خالد حیدری در ساعت پنج بعدازظهر روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ همراه با تیم «Alfa red» از پایگاه سوم شکاری نوژه همدان، مامور بمباران پایگاه هوایی «کوت» در استان میسان عراق بود.
وی در این عملیات پیروزمندانه و غرورآفرین، پایگاه هوایی کوت عراق را بمباران کرد و در هنگام بازگشت هواپیمایش مورد اصابت یک فروند موشک سام قرار گرفت و در رودخانه دجله سقوط کرد و به همراه کمکش شهید محمد صالحی به شهادت رسید.
پیکر مطهر این شهید بزرگوار به همراه ۱۶ شهید دوران دفاع مقدس که هفت نفر از آنان خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بودند در سال ۱۳۹۱ وارد کشور شد و در کنار یادمانی در ورودی شهر مهاباد به خاک سپرده شد.
شهید سرلشکر خلبان خالد حیدری هنگام شهادت ۲۹ سال سن داشت و از وی تنها دختری به نام «طلا» به یادگار مانده است که در هنگام شهادت پدرش کمتر از یک سال داشت.

۳۰۲۰/‏۶۱۸۵/‏۳۰۷۲

اخبار مرتبط

  • 38 سال صبوری مادرانه

    38 سال صبوری مادرانه

    مهاباد - ایرنا - «همین عبداللهی» مادر سرلشكر خلبان شهید «خالد حیدری» یكی از اسوه های صبر و…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha