اکبر حسن بگلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۲۲.۵ درصد توسط بخش کشاورزی، ۱۸ درصد توسط بخش صنعت، ۸.۵ درصد توسط بخش تجاری و نزدیک به ۲.۱ درصد توسط معابر شهری مصرف می شود.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۱۶۰ مشترک برق در آذربایجان غربی وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد ۸۱ درصد مشترک برق خانگی، ۳.۵ درصد عمومی (ادارات، مراکز دولتی، مدارس و دانشگاهها)، ۲.۷ درصد مشترکان کشاورزی، ۰.۵ درصد صنعتی و ۱۳ درصد مشترکین تجاری است.
وی اظهار داشت: متوسط مصرف برق در آذربایجان غربی به ازای هر خانوار ۱۶۲ کیلووات در ماه یا ۳۳۰ کیلووات در دوره است که با توجه به میانگین کشور رقم مناسبی به شمار می رود.
وی بیان کرد: بیشترین مصرف در آذربایجان غربی مربوط به شهرستان ارومیه و سپس شهرهای شمالی استان و کمترین مصرف مربوط به چالدران و تکاب است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: قبوض کاغذی برق از ابتدای مرداد امسال حذف و صورتحساب پیامکی جایگزین آن می شود.
حسن بگلو افزود: با حذف قبوض کاغذی صورت حساب برقی مصرفی هر مشترک از طریق پیامک برای مشترکان ارسال می شود و مشترکان باید در اسرع وقت نسبت به ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اقدام کنند.
وی ادامه داد: جهت دریافت خدمات غیرحضوری شرکت برق سامانه تلفنی ۱۵۲۱ نیز فعال است و از طریق این سامانه میتوان نسبت به پرداخت قبوض بهای برق مصرفی خود اقدام کرد.
وی با بیان اینکه استفاده از خدمات غیرحضوری سبب توسعه خدمات شرکت برق می شود، اضافه کرد: کاهش سفرهای غیرضروری درون شهری، کاهش هزینههای مردم و دولت و به تبع آن امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتر تنها بخشی از مزیت های استفاده از خدمات غیرحضوری توسط مشترکان است.
وی گفت: در صورتی که مردم از خدمات اینترنتی جهت اعلام کارکرد، مشاهده قبض و پرداخت آن استفاده کنند، این امکان مهیا می شود که چاپ قبض کاغذی متوقف شده و هزینههای صرفه جویی شده در این حوزهها صرف گسترش و بهبود سیستم توزیع برق شود.
۹۹ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان غربی از نعمت برق برخوردار هستند.
یکهزار و ۲۵۰ مگاوات برق نیز سالانه در استان تولید و تنها یکهزار مگاوات آن در سال مصرف میشود.
بیشتر خدمات شرکت توزیع برق به صورت الکترونیکی برای کمک به مردم و تسریع در انجام کارها انجام میشود و در حال حاضر تعداد خدمات الکترونیکی شده این شرکت به ۲۸ خدمت رسیده است.
صرفهجویی در وقت و کاهش هزینه برق از مزایای الکترونیکی شدن خدمات است و تمام مأموران موظف هستند به هنگام تحویل قبض، شماره مشترک را نیز دریافت و ثبت کنند.
۹۹۱۸/۷۱۲۹
نظر شما