۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۹:۴۱
کد خبر: 83375959
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش نشانی مهاباد ۳ فقره آتش سوزی را مهار کرد

۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۹:۴۱
کد خبر: 83375959
آتش نشانی مهاباد ۳ فقره آتش سوزی را مهار کرد

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: ماموران آتش نشانی عصر روز گذشته سه فقره آتش سوزی را در مراتع حاشیه این شهر مهار کردند.

رحمان احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ تیم از نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد پس از دریافت خبری در خصوص وقوع آتش سوزی در حاشیه روستای «سیدآباد» این شهر، به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در این حادثه بخشی از مراتع و علفزارهای حاشیه رودخانه طعمه آتش شده بود و به دلیل پوشش گیاهی زیاد این منطقه زبانه‌های آتش ارتفاع زیادی داشت و مهار آن حدود یک ساعت طول کشید.

وی افزود: در صورتی که این آتش مهار نمی‌شد احتمال داشت به ورود به مزارع و باغات این منطقه، خسارت زیادی به کشاورزان این منطقه وارد کند و مهار آن نیز مشکل تر شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: همچنین در ۲ حادثه دیگر در منطقه «فجر» و «کوی دانش» این شهر آتش سوزی گسترده‌ای شعله ور شده بود که سه تیم آتش نشانی نیز به این مناطق اعزام و توانستند آتش را خاموش کنند.

احمدی ضمن قدردانی از اهالی این مناطق برای همکاری با نیروهای آتش نشانی، از شهروندان خواست در این ایام که مراتع و گیاهان کاملاً خشک هستند از انداختن ته سیگار یا روشن گذاشتن آتش در حاشیه مناطق مستعد آتش سوزی خودداری کنند.

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

۵۳۸ مأموریت در طول یک سال گذشته توسط این سازمان انجام شد که ۳۹۴ مورد آن مربوط به اطفای حریق بود.

از ابتدای امسال تاکنون نیز در ۶ فقره آتش سوزی بیش از ۱۰ هکتار از مراتع این شهرستان طعمه حریق شده است.

۳۰۲۰/‏۶۱۸۵/‏۷۱۲۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha