۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83375985
T T
۰ نفر
دانشگاه علوم پزشکی زنجان دانشجوی عراقی جذب می کند

زنجان - ایرنا - مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: با توجه به شرایط فراهم شده و تفاهم نامه منعقده این واحد دانشگاهی از عراق و اقلیم کردستان این کشور دانشجو جذب می کند.

گیتی کریم خان لویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدت‌ها قبل شرایط لازم برای جذب دانشجوی خارجی در این واحد دانشگاهی فراهم شد که در اولین گام طبق تفاهم نامه همکاری با یک شرکت گردشگری از کردستان عراق جذب دانشجویان خارجی از این کشور انجام می شود.

وی اظهار داشت: تعداد زیادی از دانشگاه های کشور نسبت به پذیرش دانشجوی خارجی اقدام کرده اند که این واحد دانشگاهی نیز با توجه به ابلاغ وزارتخانه، ظرفیت های بالا و موقعیت مناسب می تواند در این مسیر به برنامه های ترسیم شده خود دست یابد.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: بر این اساس دانشگاه علوم پزشکی زنجان از کشور پاکستان نیز دانشجو جذب خواهد کرد که تفاهم نامه همکاری های این بخش نیز نهایی شده و به زودی تحقق خواهد یافت.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم دیگر تبادل استاد با دانشگاه های کشور قبرس است که تفاهم نامه این مهم نیز به وقوع پیوسته که در زمینه تبادل دانش و تعاملات طرفیت تاثیر بسزایی خواهد داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۲ دانشجوی خارجی از کشور یمن و افغانستان در دانشگاه علوم پزشکی زنجان تحصیل می کنند و بسترهای کنونی چشم انداز بهتری را در این بخش فراهم می‌کند.

کریم خان لویی یاد آور شد: جذب دانشجو خارجی به تصمیمات شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان بستگی دارد و تحقق این مهم برای این استان از ابعاد مختلف تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون چهار هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۶۲ مقطع رشته و هفت دانشکده مصوب دانشگاه علوم پزشکی زنجان مشغول به تحصیل هستند.

۹۶۴۶/‌۸۰۶۸

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha