۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۷:۴۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 83377535
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وقوع آتش سوزی در جنگل های ارمند لردگان

۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۷:۴۲
کد خبر: 83377535
وقوع آتش سوزی در جنگل های ارمند لردگان

شهرکرد- ایرنا- فرماندار شهرستان لردگان گفت: از بعد از ظهر روز دوشنبه ۳ نقطه از جنگل های بلوط روستای ارمند و چرکن شهرستان خانمیرزا طعمه حریق شده است.

برهان حسین پور آقایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برغم تلاش های مردم، شورا، دهیاری‌ها و نیروی یگان منابع طبیعی و آتش نشانی آتش تاکنون مهار نشده است.

وی با بیان اینکه علت حادثه و میزان خسارت ناشی از آتش سوزی مشخص نیست، اظهار داشت: تلاش برای مهار آتش سوزی در این منطقه ادامه دارد.

به گفته وی، با توجه به بارش های خوب اوایل سال جاری و رویش گیاهان مرتعی و زیراشکوب جنگل ها آتش سوزی به عنوان یکی از بلایای طبیعی است که با انجام روش های پیشگیرانه می توان از این مشکل برون رفت.

به گزارش ایرنا، منطقه جنگلی ارمند در فاصله ۵۲ کیلومتری شهر لردگان واقع است که جنگل های بلوط، رودخانه خروشان ارمند و مراتع غنی از مهمترین ویژگی های طبیعی آن است.
حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از مساحت چهارمحال وبختیاری معادل ۸۶.۴ درصد عرصه منابع ملی شامل جنگل و مرتع است که از این میزان حدود ۳۰۷ هزار هکتار را پوشش جنگلی تشکیل می دهد.

بیش از نیمی از جنگل های بلوط استان چهارمحال وبختیاری در شهرستان لردگان واقع شده است، شهرستان های لردگان و خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارند.

۷۳۶۰/‏۲۰۹۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha