۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83377802
T T
۰ نفر
رسانه های چین: جنگ راه حل مشکلات ایران و آمریکا نیست

پکن- ایرنا- رسانه های چین روز سه شنبه با اشاره به اینکه ایران و آمریکا تاکید کرده اند خواستار جنگ نیستند گزارش کردند جنگ راه حل اختلافات دو کشور نیست و رویارویی نظامی برای هر دو طرف خسارات زیادی به دنبال خواهد داشت.

روزنامه گلوبال تایمز چین نوشت: جنگ، گفت و گو و یا طولانی شدن تنش ها مراحلی است که احتمالاً روابط ایران و آمریکا را در برگرفته است که در این میان اولی به هیچ وجه بهترین گزینه نیست.

گزارش می افزاید: آمریکا نمی خواهد وارد جنگ با ایران شود زیرا خسارات اقتصادی سنگینی متحمل خواهد شد و باید هزینه زیادی بپردازد ترامپ هم با شعار آمریکای بزرگ روی کار آمده است و با این حساب نمی خواهد با شروع یک جنگ همه چیز را برهم بزند.

خبرگزاری شینهوا هم در گزارشی آورده است که رهبران ایران و آمریکا بارها تاکید کرده اند به دنبال جنگ نیستند و گفته اند که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

این گزارش خاطر نشان کرده است جنگ برای ایران و آمریکا، باخت - باخت است به هر دو طرف خسارات زیادی وارد می کند و شرایط منطقه ای را نیز برهم می زند و این برای هیچ طرفی سازنده نیست.

در آن سو روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست" هنگ کنگ هم نوشته است وقتی آمریکا با کره شمالی وارد گفت و گو می شود، می تواند با ایران که فاصله زیادی تا ساخت تسلیحات هسته ای دارد و به دنبال ساخت آن هم نیست، گفت و گو داشته باشد و تعامل می تواند گزینه خوبی برای طرفین باشد.

نشریه تاکید کرده است که مساله تحریم ها و منتفع نشدن ایران از برجام، باعث مشکلات جدی شده است آمریکا با خروج از برجام معادله ها را به هم ریخته است و برای همین نشستن دو طرف بر سر میز مذاکره دشوار است.

شبکه خبری فونیکس هنگ کنگ هم در تحلیلی آورده است احتمالاً تنش ها ادامه خواهد یافت جنگ هم که گزینه طرفین نیست با این حساب باید کاری کرد که راه تعامل و گفت و گو باز شود.

رسانه های چینی در گزارش های خود آورده اند که در صورت بروز جنگ ایران می تواند ضد حملات سنگینی به آمریکا داشته باشد و برای همین واشنگتن دنبال چنین گزینه ای نیست.

این گزارش ها می افزاید که از سوی دیگر خاورمیانه تاب و تحمل درگیری های تازه را ندارد آمریکا هم تولید نفت خود را افزایش داده است تا به نفت این منطقه اتکای کمتری داشته باشد و برای همین ضرورتی نمی بیند که خود را در خاورمیانه با ایران درگیر کند.

گزارش ها تصریح می کند که مساله یمن، سوریه و افغانستان هم وجود دارد این بحران ها تمام نشده است و در این شرایط آمریکا قادر نیست یک درگیری نظامی تازه را با ایران شروع کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha