۱۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 1739
کد خبر: 83378261
T T
۱ نفر
شبکه فرهنگی تلویزیونی پاکستان راه‌اندازی شد

تهران-ایرنا- سردبیر روزنامه اوصاف پاکستان در دیدار با سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد از راه‌اندازی شبکه فرهنگی تلویزیونی گروه رسانه‌ای اوصاف پاکستان خبرداد وگفت: در این شبکه، مستند، فیلم و سریال‌های ایرانی پخش می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «محسن بلال خان»، در دیدار «محمدرضا کاکا» در خصوص تعامل و همکاری‌های دوجانبه رسانه‌ای گفت‌وگوکردند. سردبیر روزنامه اوصاف پاکستان همچنین در این دیدار خواستار همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد برای پخش مستند، فیلم و سریال‌های ایرانی دراین شبکه شد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران جاذبه‌های فرهنگی، سیاحتی و مذهبی فراوانی دارد و همه ساله تعداد زیادی از مردم پاکستان برای زیارت معصومان (ع)، به ایران سفر می‌کنند.

تأکید بر نقش مهم رسانه‌ها در توسعه و تحکیم روابط همه جانبه بین کشورها

سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد نیز در این دیدار، به پیشینه روابط تاریخی و فرهنگی و اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی میان دو کشور دوست و مسلمان ایران و پاکستان اشاره کرد وگفت: با توجه به قرابت‌های فراوانی که میان دو ملت وجود دارد، باید روابط فرهنگی به خصوص در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای نیز گسترش یابد.

محمدرضا کاکا در ادامه به نقش مهم رسانه‌ها در توسعه و تحکیم روابط همه جانبه بین کشورها اشاره و بر تقویت زمینه‌های تعاملات بیشتر تاکید، همچنین، آمادگی این نمایندگی فرهنگی را برای پخش فیلم و سریال‌های ایرانی به زبان اردو در شبکه فرهنگی و تفریحی تلویزیونی گروه رسانه‌ای اوصاف پاکستان اعلام کرد.

تا دهه ۱۹۹۰ شرکت تلویزیون پاکستان که توسط دولت اداره می‌شد (PTV) و شرکت خبرگزاری پاکستان رسانه‌های عمده کشور بودند. اما اکنون کانال‌های تلویزیونی شخصی متعددی از قبیل Geo TV، تلویزیون ایندوس، Hum TV و گروه ARY نیز وجود دارند. کانال‌ها و فیلم‌های متعدد آمریکایی، اروپایی و آسیایی نیز برای اکثریت جمعیت پاکستان از طریق Cask TV و ماهواره قابل دسترسی هستند. همچنین صنایع فیلم‌سازی بومی کوچکی نیز در لاهور و پیشاور (که اغلب با نام لالی وود و پولی وود آن‌ها را می‌شناسند) وجود دارند. با وجود اینکه پخش فیلم‌های بالیوود امروزه ممنوع شده ستاره‌های سینمای هند در پاکستان محبوب هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha