۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1383
کد خبر: 83379656
T T
۰ نفر

۳۲ حلقه چاه جدید در غرب تهران حفر شد

۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبر: 83379656
۳۲ حلقه چاه جدید در غرب تهران حفر شد

تهران- ایرنا- معاون بهره‌برداری آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران گفت: ۳۲ حلقه چاه جدید در سه ماه نخست امسال، احیا، بازسازی و حفر شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شرکت آب و فاضلاب استان تهران، علیرضا گنجی خیبری در این باره گفت: شهرهای شهریار، قدس، ملارد، صفادشت و صباشهر به ترتیب جزو بحران‌خیزترین نقاط در حوزه آب هستند که احیا، بازسازی و احداث این تعداد چاه با هدف رفع مشکلات این شهرها انجام شده است.

وی افزود: با اقداماتی که از ابتدای سال انجام شده در مجموع دبی استحصالی برای تأمین آب شهروندان این شهرها ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.

گنجی خیبری ادامه داد: گرچه امسال شاهد بارندگی‌های نسبتاً خوبی در کشور بودیم اما این امر به معنای عبور از بحران کم آبی نیست.

معاون بهره برداری آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران اظهار افزود: در محدوده شهرها و شهرک‌های غرب تهران با جمعیت یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، آب شرب شهروندان از ۲۷۰ حلقه چاه با عمق بیش از ۲۰۰ متر تأمین می‌شود که بارش‌های اخیر تاکنون اثری بر افزایش دبی آب آن‌ها نداشته است.

وی گفت: در برخی از مناطق زیر پوشش آبفای شهرها و شهرک‌های غرب تهران عمر چاه‌ها به سه سال کاهش یافته است.

به گفته گنجی تبدیل یک‌باره بافت روستایی و قدیمی به شهری و افزایش بی‌رویه جمعیت موجب افزایش مصرف آب در این مناطق شده و بار زیادی را به شبکه و خطوط انتقال وارد کرده است.

تهرام/۸۱۳۸//‏۱۳۴۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha