تبدیل تحریم به فرصت با روانسازی‌های دولت درحمایت از دانش‌بنیان ها

تهران- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان با اشاره به اینکه تحریم با خود تبعاتی دارد، گفت: با روانسازی‌های دولت در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان تحریم‎ها علیه کشور را به فرصت تبدیل کرد.

حمید مهدوی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: وقتی آدم‌ها از جایی دستشان کوتاه می‌شود، برای تأمین نیازشان به جاهای دیگر رجوع می‌کنند و این طبیعی است، از نظر چرخه اقتصادی نیز وقتی ما نتوانیم راحت خرید خود را از اروپا و سایر کشورها انجام دهیم، متکی به این می‌شویم که نیاز خود را از داخل تأمین کنیم.

وی بیان کرد: اما چیزی که در کنار شرایط ایجاد شده از تحریم وجود دارد و واقعیت است، اینکه در چرخه تولید همه چیز یکجا قابل تأمین نیست. یکسری مواد اولیه، آزمایش‌ها، استانداردها و ارتباطات و گردش پول باید به واسطه مراودات با سایر کشورها تأمین شود.

مهدوی ادامه داد: بنابراین در بحث تحریم مشکلی که از لحاظ گردش مالی و پول برای کشور ایجاد می‌شود، برای سایر شرکت‌های تولیدکننده اعم از دانش بنیان‌ها و شرکت‌های صنعتی بزرگ نیز این مشکل وجود دارد.

وی افزود: به واسطه تبعات تحریم حتی در مواقعی قیمت مواد پایه در کشور نیز افزایش پیدا می‌کند و به دنبال آن شاهد افزایش هزینه‌های دستمزد و مواد اولیه هستیم که این امر شاید یک مقدار کارها را از نظر اقتصادی دچار بحران کند.

مهدوی بیان کرد: می‌توان گفت که تحریم در شرایطی برای کشور به لحاظ رشد کشور در همه زمینه‌ها مؤثر و مثبت است و از سویی نیز به واسطه یک سری عوامل تهدید به حساب می‌آید و ما باید برای این تهدیدها چاره‌ای بیاندیشیم.

رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان افزود: در این شرایط دولت باید با تصمیم گیری‌ها و روانسازی‌هایی که در نظر می‌گیرد، بتواند بخش خصوصی را حمایت کند تا آنها بتوانند خدمت و محصولی را که تعهد می‌کنند، ارائه دهند و کشور را از کالای خارجی، بی نیاز کنند.

۰ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha