۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 83381614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه رشت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی، قانونمند شود

رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت بر لزوم حراست از اراضی ملی تأکید کرد و خواستار قانونمند شدن تغییر کاربری اراضی کشاورزی شد.

گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان به ایرنا حاکیست، آیت الله رسول فلاحتی روز پنجشنبه در جلسه مقابله با زمین خواری و حفظ منابع طبیعی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و رؤسای دادگستری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بعضی از افراد بومی بیش از ۱۰۰ سال در روستاها ساکن هستند اما در گرفتن سند با مشکل مواجه اند.
وی به قانون اراضی ملی مصوب سال ۱۳۴۱ اشاره کرد و افزود: توسعه شهری موجب شده بعضی از اراضی در محدوده شهری قرار بگیرند و نیاز به تغییر کاربری دارند.
امام جمعه رشت خواستار برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر قانونی در اراضی ملی گیلان شد و بیان کرد: ساخت و سازهای بدون مجوز قانونی در اراضی ملی و کشاورزی باید تخریب شوند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مسئولان باید مردم را نسبت به موارد قانونی توجیه کنند، تصریح کرد: مدیران و متولیان امور باید همراه کشاورزان بوده و از روستاها بازدید میدانی داشته باشند.
وی بر وحدت رویه اداره‌های مختلف برای صدور مجوزهای لازم به روستاییان تاکید کرد و گفت: مسئولان مربوطه مردم را درگیر پیچ و خم اداری نکنند و آنها را به اداره‌های مختلف حواله ندهند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه مردم برای دریافت مجوزهای لازم نباید در پیچ و خم اداری سرگردان باشند، خاطرنشان کرد: بعضی از افراد برای خرید زمین از استان‌های دیگر به گیلان هجوم می‌آورند و روش‌های دور زدن قانون را بلد هستند.
آیت الله فلاحتی خواستار جلوگیری از هجوم بی رویه خریداران اراضی کشاورزی بیرون از گیلان توسط دستگاه‌های مربوطه شد و یادآور شد: باید اراده‌ای باشد تا زمین‌های کشاورزی استان از بین نرود.
وی با اشاره به تلاش و اقدام‌های صورت گرفته مسئولان دستگاه‌های مختلف برای حفظ اراضی ملی در گیلان، اظهار کرد: با افرادی که به دنبال تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی استان هستند باید برخورد جدی شود.
امام جمعه رشت بر به کارگیری نیروهایی برای حراست از اراضی ملی و کشاورزی گیلان تاکید کرد و افزود: اگر تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی استان تداوم پیدا کند در سال‌های آینده به مرحله بحرانی می رسیم.

۷۲۹۵/‏۲۰۰۷/‏

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha