۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۰
کد خبرنگار: 866
کد خبر: 83381685
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمینه اشتغال ۴۰ هزار نفر در کارگروه تسهیل یزد تثبیت شد

یزد - ایرنا - تاکنون سه هزار و ۸۷۸ مصوبه مربوط به سه هزار و ۸۵۹ پرونده در قالب ۷۵ جلسه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد مورد بررسی قرار گرفت و زمینه اشتغال ٤٠ هزار نفر در استان ثبیت شده است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد روز پنجشنبه با اعلام این خبر در هفتاد و پنجمین نشست ایین کارگروه که با حضور مدیرعامل بانک صنعت و معدن برگزار شد، گفت: ازا بتدای تشکیل کارگروه یادشده تاکنون ٧٤جلسه اصلی و ١٠٦ کمیته تخصصی و هزار و ۱۵۳ جلسه کارشناسی برگزار شده است.
محمدرضا علمداریزدی افزود: در جلسه امروز مشکلات ۲۰ واحد صنعتی استان به ویژه در بحث تأمین سرمایه در گردش بررسی و درباره آنها تصمیم گیری شد.
امسال در بخش صنعت ۲۶۲ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری هزار و ۵۱۵ میلیارد تومان و اشتغال سه هزار و ۹۴۷ نفر صادر شده است که در زمینه صدور پروانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۹ رشد دارد.
سال گذشته هزار و ۷۰۱ فقره جواز تأسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۲۷ هزار و ۵۱ نفر صادر شد که این بخش ۶.۲ درصد رشد داشته است.
مجوزهای صنفی صادره نیز چهار هزار و ۵۷۳ فقره و بخش معدن ۸۲ فقره پروانه اکتشاف، ۴۰ فقره گواهی کشف و ۵۰ فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده که در مورد صدور پروانه اکتشاف نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد ۸۶.۳ درصد افزایش است.
در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی و با اشتغال زایی ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در یزد وجود دارد.
در این جلسه استاندار یزد هم با بیان اینکه حفظ سرمایه های ملی وظیفه همه است، گفت: راه اندازی برخی طرح‌ها سبب رفع مشکل بیکاری شهرستان‌های استان و امیدواری برای توسعه در آینده است.
محمد علی طالبی افزود: در حال حاضر کشور با شرایط خاصی روبروست که نیاز به حفظ سرمایه‌های ملی بیش از هر زمانی احساس می شود.
وی با اشاره به بازدیدهای ۲ روز گذشته حسین مهری مدیرعامل بانک صنعت و معدن از برخی طرحها در مناطق محروم استان یزد خاطرنشان کرد: برخی واحدهایی که در شهرستان‌ها قرار دارد اگر راه اندازی شود می‌تواند مشکل بیکاری را در این مناطق رفع سازد و از مهاجرت افراد به دیگر شهرستان و یا استان‌های دیگر برای کار جلوگیری کند.
استاندار یزد با اشاره به جایگاه یزد در رده دوم استان های معدنی و چهارمین استان توسعه یافته صنعتی کشور افزود: مطالعات خوب بانک صنعت و معدن درباره ظرفیت های صنایع بر اساس ظرفیت های هر منطقه، کمک شایانی به توسعه استان خواهد کرد.
طالبی با اشاره به لزوم انتقال منابع واحدهای تولیدی به هر بانکی که از آن تسهیلات دریافت می کنند، گفت: واحدهایی که بانک عاملشان صنعت و معدن است انتظار می‌رود که گردش حسابشان در این بانک باشد و تاکید هم روی پرداخت به موقع اقساط وام‌ها توسط واحدهای تولیدی است تا رونق هر چه بیشتر تولید را در استان شاهد باشیم.
تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد، رتبه دوم تولید محصول نساجی، رتبه سوم تولید فولاد و رتبه نخست تولید رومبلی، ترمه و روفرشی از جمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.
۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha