۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 83382480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ نمایشگاه هنری در گالری های شیراز برپا شد

۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۹:۵۹
کد خبر: 83382480
۲ نمایشگاه هنری در گالری های شیراز برپا شد

شیراز- ایرنا- دو نمایشگاه نقاشی در آدینه تابستانی شیراز به صورت همزمان در گالری‌های تاروپود و جم آغاز به کرد.

نگارخانه تار وپود جمعه ۱۴ تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی حسام فطرتی با عنوان نصف دیگر جهان و در موضوع مهاجرت بود، نمایشگاهی که تا ۲۶ تیرماه جاری میزبان علاقه مندان است.
فطرتی که دکترای هنر از کشور استرالیا دارد، متولد سال ۱۳۶۰ در تهران است و تجربه بیش از بیست نمایشگاه انفرادی در ایران، اروپا، آمریکا و اقیانوسیه دارد.
برگزاری سخنرانی، انتشار مقاله و ورکشاپ در مورد حقوق بشر، مهاجرت، رابطه هنر و قدرت، چاپ دستی و طراحی در کشورهای استرالیا، ایران، ترکیه، آمریکا و انگلیس از فعالیت‌های اوست.
وی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: زمانی که به استرالیا مهاجرت کردم به علت تجربه زیسته موضوع مهاجرت و دلایل آن برایم مهم شد.
فطرتی عنوان کرد: بیشتر دهه چهارم زندگی ام را در پی دلایل و نتایج هجرت در سه قاره سپری کرده‌ام. در حوزه دانشگاه با بیش از هزار مهاجر از آسیا، خاورمیانه و آفریقا مصاحبه کردم که به صورت مقالات منتشر شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه هنرهای بصری، نگاهم و تجربه فردی ام از هجرت در قالب چند مجموعه در موزه‌ها، دانشگاها و گالری‌های عمومی و تجاری متعددی به نمایش درآمده‌اند.
این هنرمند بیان کرد: در این آثار سعی کرده‌ام که با زبانی استعاری از رنج بودن و تجربیات انسانی در خلال هجرت صحبت کنم.
وی با بیان اینکه هجرت ناظر بر جغرافیاست، ابراز داشت: جغرافیا در آثار من تعیین کننده نبوده است. مخاطب آثار من چه در موزه ایالت کویینزلند استرالیا، چه دانشگاه کاتب افغانستان، چه دانشگاه ویسکانسین آمریکا و دیچ لندن همگی با دیدن این آثار با خود مواجه شده‌اند و داستانهای خود را خوانده‌اند.
وی افزود: در سرزمین مادری ام امیدوارم هجرت، این سفر درونی و جغرافیایی را با بینندگان "نصف دیگر جهان" تقسیم کنم.

پوستر نمایشگاه نقاشی سید نیما نبوی در شیراز

جم، میزبان شفق شنگرفی
در سویی دیگر، در نگارخانه جم، نمایشگاه نقاشی شفق شنگرفی با آثار سید نیما نبوی افتتاح شد، نمایشگاهی که تا ۱۹ تیرماه میزبان علاقه مندان است.
سید نیما نبوی هنرمند نقاش در آئین آغاز به کار این نمایشگاه گفت: همواره آثارش ملهم از ادبیات غنی ایرانی است که در این نمایشگاه دارای دو بخش است.
چی عنوان کرد: اشعار عطار نیشابوری که متمرکز بر هفت شهر عشق و رباعیات خیام با محوریت نشاط و سرزندگی است.
وی افزود: ۱۵ اثری که در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت با تکنیک‌های ترکیب مواد رنگ و روغن، آکرلیک، پاستل و آبرنگ و در قطع‌های نامتعارف مربع است.
نبوی در ادامه افزود: در رابطه با تبارشناسی سبکی آثار هر چند در فضای کنونی هنر نقاشی ایران مشخص کردن سبک یک هنرمند پیچیدگی و بررسی دوره‌ای آثار را می‌طلبد؛ اما می‌توان آثار را با الهام از سبک‌های اکسپرسیونیسم انتزاعی در حوزه فرم و امپرسیونیسم در حوزه‌ی رنگ شناسی بررسی کرد.
وی گفت: همانطور که تکنیک اجرایی این آثار ترکیب مواد است شاید بتوان سبک آنها را ترکیب سبک‌ها نامید.
نمایشگاه شفق شنگرفی نامش را از یکی از قصیده‌های شعر معاصر ایرانی به نام سپید سیاه خاکستری وام گرفته است.
۹۸۸۵/‏‬ ۲۰۲۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha