۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83383101
T T
۰ نفر
۴۲ درصد مهابادی‌ها زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مهاباد- ایرنا- رییس تامین اجتماعی شعبه مهاباد گفت: ۴۲ درصد جمعیت این شهرستان معادل ۱۰۲ هزار و ۸۶۲ نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی بوده و از مزایای مختلف آن استفاده می‌کنند.

آرش صالحیه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این آمار، مهاباد از لحاظ ضریب برخورداری تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی پس از ارومیه رتبه دوم استان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۵۴۲ نفر به تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی شهرستان مهاباد اضافه شده است، ادامه داد: از مجموع کل بیمه‌شدگان ۳۱ هزار و ۲۰۵ نفر جزو بیمه‌شده اصلی تامین اجتماعی هستند.

صالحیه اضافه کرد: از تعداد کل بیمه‌شدگان اصلی این شهرستان، ۴۷ درصد شامل بیمه اجباری، ۱۵ درصد بیمه مشاغل آزاد و اختیاری، ۱۰ درصد بیمه کارگران ساختمانی، ۶ درصد بیمه قالیبافی و مابقی نیز زیرپوشش سایر بیمه‌ها از جمله بیمه بیکاری قرار دارند.

رییس تامین اجتماعی شعبه مهاباد با اشاره به اینکه ۱۷۸ نفر به تعداد مستمری‌بگیران این شهرستان در سال جاری افزوده شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون پنج هزار و ۳۳۴ مستمری‌بگیر شامل افراد بیکار شده از کار، بازنشسته و یا ازکارافتاده، ماهانه متناسب با بیمه خود حقوق دریافت می‌کنند.

وی در خصوص سهمیه بیمه کارگران ساختمانی نیز بیان کرد: از ابتدای این طرح تاکنون سه هزار و ۸۳۶ کارگر ساختمانی در انواع حرفه‌های مختلف از جمله آرماتوربند، بتن‌ساز و بتن‌ریز، گچ‌کار، جوشکار، بنّای سفت‌کار، کاشی‌کار، لوله‌کش گاز خانگی و تجاری، درب و پنجره‌ساز فلزی، لوله‌کش و نصاب وسایل بهداشتی، برقکار ساختمان، عایق‌کار رطوبتی و آسفالت‌کار ابنیه و نقاش ساختمان تحت‌پوشش قرار گرفته اند که ۳۸ نفر آنان هم‌اکنون بالای ۵۰ سال سن دارند.

صالحیه تاکید کرد: کارگران ساختمانی با دریافت کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه ای در یکی از شاخه‌های مشاغل ساختمانی و ارایه آن به شعب تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه هفت درصدی سهم خود، می‌توانند مشمول خدمات بیمه‌ای شوند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای سه هزار و ۵۸۹ کارگاه تولیدی دولتی و غیردولتی است.

بیمه تامین اجتماعی یکی از سازمان های بیمه‌گر است که در کنار بیمه سلامت، عنوان بزرگترین سازمان های بیمه‌گر کشور و استان‌های مختلف را در اختیار دارد.

هم‌اکنون یک بیمارستان، یک دی‌کلینیک، سه پلی‌کلینیک، پنج درمانگاه تخصصی مختص سازمان تامین اجتماعی در آذربایجان غربی فعال است و به افراد تحت پوشش خدمات ارایه می‌کند که یکی از دی‌کلینیک‌ها در مهاباد قرار دارد.

۵۵ درصد از جمعیت کشور زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارند که جمعیتی بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را شامل می‌شود.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha