۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 83383431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌های اجرایی نسبت به دریافت برچسب انرژی اقدام کنند

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: دستگاه‌های اجرایی نسبت به دریافت برچسب انرژی ساختمان‌های اداری برای برنامه‌ریزی به منظور بهینه سازی مصرف انرژی برق اقدام کنند.

سید محمد موسوی زاده روز شنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری، بر پیگیری موضوع نصب برچسب انرژی ساختمان‌های اداری تأکید کرد و افزود: برچسب انرژی یک کار پایدار، دائمی و غیرقابل بازگشت محسوب می شود و بنای بسیار مناسبی برای میزان مصرف انرژی ساختمان‌های اداری است.

وی یادآور شد: مصوبه لزوم اقدام دستگاه‌های اجرایی برای دریافت برچسب انرژی توسط هیأت وزیران تصویب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح برچسب انرژی مهم نیست که دستگاه‌های اجرایی کمترین اتلاف انرژی یا بیشترین اتلاف را دارند، رویکرد دولت حرکت به سمت استفاده بهینه از انرژی با کمترین اتلاف و رسیدن به بالاترین درجه از مصرف بهینه انرژی است.

وی با بیان اینکه ساعت‌های ۱۱ تا ۱۵ زمان اوج مصرف برق است، ابراز داشت: مشترکان برق شامل دستگاه‌های اجرایی و بخش خانگی با مصرف بهینه و خاموش کردن وسایل برقی پرمصرف در زمان اوج، در جلوگیری از خاموشی برق مشارکت کنند.

تغییر ساعت اداری در سمنان ۲ درصد مصرف برق را کاهش داد

موسوی زاده تصریح کرد: از زمان شروع طرح تغییر ساعت کاری ادارات استان سمنان تا کنون حدود ۲ درصد در مصرف برق صرفه جویی شده و همین ۲ درصد نقش مؤثر در جلوگیری از خاموشی‌ها داشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان خاطرنشان کرد: در چهار دهه گذشته رشد جمعیت ۲.۳۱ برابر شده و به دنبال آن ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور نیز ۱۰.۲۶ برابر افزایش یافته و این افزایش ۱۰ برابری ظرفیت نیروگاه‌های برق حاکی است جمهوری اسلامی ایران کم‌کاری نکرده است.

وی با بیان اینکه متوسط رشد مصرف برق در کشور ۹ درصد و در استان سمنان ۶ درصد و در دنیا سه درصد است، یادآور شد: آمارها نشاندهنده بالا بودن شدت و میزان مصرف انرژی در کشور نسبت به دنیاست و باید صرفه‌جویی در مصرف برق بیش از پیش مد نظر قرار بگیرد.

موسوی زاده با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری، افزود: مدیریت مصرف یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و در شرایط فعلی کشور رعایت این مساله به منزله جهاد است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: امسال با اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف، امید است سال ۹۸ قطعی برق صفر باشد.

شورای اداری استان سمنان به ریاست علیرضا آشناگر استاندار سمنان و با حضور آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه و ابوالفضل حسن بی کی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

۷۳۴۲/‏۶۱۰۳