۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83383858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از فاینانس در اجرای طرح راه آهن سنندج - سلیمانیه ضروری است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان از استاندار سلیمانیه عراق خواست که از طریق رییس جمهور این کشور برای استفاده از فایناس به منظور اجرای طرح راه آهن سنندج - سلیمانیه اقدام کند.

بهمن مرادنیا روز شنبه در امضای تفاهم نامه بین مسئولان کردستان ایران و سلیمانیه اظهار داشت: ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا در ارتباط با استفاده از فاینانس مشکل دارد.

وی اضافه کرد: اگر مسئولان سلیمانیه و اقلیم کردستان عراق بتوانند از فاینانس برای اجرای پروژه خط راه آهن سنندج -سلیمانیه بهره گیرند این طرح با سرعت بیشتری به مرحله اجرا در می‌آید.

استاندار کردستان افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای پیگیری مفاد تفاهم نامه‌های بین ۲ طرف انتخاب شدند انتظار می‌رود استاندار سلیمانیه هم از میان مدیران خود افرادی را برای این مهم برگزیند.

مرادنیا اظهار داشت: با این اقدام پس از این نتایج و دستاوردهای سفرها به طور شفاف معلوم و اعلام می‌شود.

استاندار سلیمانیه هم در این نشست گفت: تفاهم نامه جدید ادامه دهنده و تمام کننده تفاهم نامه‌های گذشته بین طرفین است.
هه وال ابوبکر حسین افزود: می‌طلبد از این به بعد گردهمایی ماهانه بین نمایندگان ۲ طرف تشکیل شود تا مشکل و مانعی در ارتباطات پیش نیاید.

وی اضافه کرد: امیدواریم سفر آینده ما به بیان دستاوردهای مفاد تفاهم نامه‌ها اختصاص پیدا کند.

استانداران کردستان و استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در هتل شادی سنندج تفاهم‌نامه مشترک در ۱۳ بند و در حوزه‌های اقتصادی، فنی مهندسی، صنعتی، مرزی و گردشگری را مبادله کردند.
۹۹۳۶ / ‏‬ ۳۰۳۴

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha