۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۵
کد خبر: 83384480
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت گندم در ۴۹ هزار هکتار مزرعه گندم مهاباد آغاز شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مهاباد گفت: برداشت گندم در ۴۹ هزار هکتار مزارع دیم و آبی این شهرستان به ۲ شیوه سنتی و مکانیزه آغاز شد.

جعفر علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری از مجموع ۴۹ هزار هکتار مزارع گندم این شهرستان ۴۴ هزار و ۴۰۰ هکتار آن به صورت دیم و چهار هزار و ۷۰۰ هکتار دیگر به صورت آبی کشت شده است که پیش‌بینی اولیه برداشت از این اراضی بیش از ۱۰۰ هزار تُن محصول است.

وی اضافه کرد: میانگین برداشت گندم در مزارع دیم این شهرستان یکهزار و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار و در مزارع آبی نیز چهار هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار است که پیش‌بینی می‌شود که گندمکاران این شهرستان بیش از ۷۰ هزار تُن محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

وی افزود: امسال هفت مرکز برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مهابادی در این شهرستان راه اندازی شده که چهار مرکز تعاون روستایی از جمله «کیتکه»، «خلیفان»، «گوگ تپه» و «قره بلاغ» و ۲ سیلوی بخش خصوصی و یک سیلوی بخش دولتی است.

وی با اشاره به ارقام گندم مورد استفاده کشاورزان این شهرستان افزود: گندمکاران این شهرستان برای اراضی آبی از ارقام «میهن» و «پیشگام» و برای مزارع دیم ارقام «سرداری»، «باران»، «اوحدی»، «هما» و «آذر ۲» که در مقایسه با سایر ارقام عملکرد خوب و سازگاری بیشتری با شرایط آب و هوایی منطقه دارد، کشت کردند.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی گذشته در مجموع ۴۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت گندم اختصاص پیدا کرد که ۴۰ هزار و ۶۵۰ هکتار آن به صورت دیم و چهار هزار و ۳۶۵ هکتار دیگر به صورت آبی بود و در مجموع بیش از ۷۸ هزار تُن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

در سال زراعی جاری، ۶۳ هزار هکتار از مزارع مهاباد به کشت محصولات مختلف اختصاص یافته که ۵۲ هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده است.

۳۰۲۰/‌۶۱۸۵/‌۲۰۹۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha