۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۸
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83385124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ پرنده شکاری مصدوم در تکاب به محیط‌بانان تحویل داده شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: ۲ بهله جوجه سارگپه از نوع پرندگان شکاری که در یکی از زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان مصدوم شده و قادر به پرواز نبودند، توسط ۲ نفر از دوستداران محیط زیست به محیط‌بانان تحویل داده شدند.

محمدرضا صادقیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوجه پرندگان شکاری که توانایی پرواز نداشتند، هنگام خروج از آشیانه خود در ارتفاعات منطقه «آی قلعه سی» در ۳۵ کیلومتری تکاب دچار مصدومیت شده و بر زمین افتاده بودند.
وی با بیان اینکه خطر تلف شدن این ۲ جوجه پرنده مصدوم را تهدید می‌کرد، اظهار داشت: ۲ نفر از دوستداران محیط زیست که در این ارتفاعات در حال گشت‌زنی و تفریح بودند، این جوجه سارگپه‌ها را با خود حمل کرده و به محیط‌بانان تحویل دادند.
وی ادامه داد: این پرندگان مصدوم هم اینک توسط محیط‌بانان و کارشناسان حیات وحش در حال مداوا، تیمار و تغذیه مناسب هستند که پس از کسب بهبودی و توانایی پرواز در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رهاسازی شوند.
صادقیان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ قطعه پرنده مصدوم در تکاب مداوا شده و به دامان طبیعت بازگشته‌اند، گفت: روز گذشته نیز یک بال چلچله از نوع پرستوهای مهاجر پس از تیمار در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان با موفقیت رها شد.
وی افزود: دوستداران محیط زیست، روستاییان، کشاورزان و کوهنوردانی که هنگام کار و فعالیت و یا در حال تفریح، چنانچه پرندگان و حیوانات وحشی مصدوم را در ارتفاعات، مزارع و کنار جاده‌ها دیدند بلافاصله با اداره محیط زیست تکاب تماس گرفته و محیط‌بانان را مطلع کنند.
تکاب زیستگاه بیش از ۳۰ نوع پرنده شکاری و زینتی از جمله عقاب طلایی، شاهین، سارگپه، سهره، شاه بوف، چکاوک، تیهو، بلدرچین، کبک و ترلان و جغد است و هرساله در فصل‌های بهار و تابستان نیز میزبان پرندگان مهاجری از جمله چلچله است که به علت طبیعت خنک و آب و هوایی معتدل به زیستگاه های این شهرستان سفر می‌کنند.
تکاب در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوبی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی واقع شده است و طبیعتی بکر و زیست گاه‌های غنی دارد.
۷۵۱۴/‏۶۱۸۵/‏۲۰۹۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha