۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83386019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت ۱۷ وقف جدید در خراسان شمالی

۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴
کد خبر: 83386019
ثبت ۱۷ وقف جدید در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- ۱۷ وقف جدید بهار امسال در خراسان شمالی به ثبت رسید که ارزش این تعداد وقف های انجام شده بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین تعداد وقف انجام شده مربوط به شهرستان اسفراین با پنج وقف بوده است و بجنورد، فاروج و مانه و سملقان هر کدام جداگانه سه وقف، شیروان ۲ وقف و جاجرم یک وقف داشته است.

حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی با بیان اینکه در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر تعداد وقف کاهش اما از نظر ریالی افزایش یافته است افزود: پارسال در همین مدت ۱۸ وقف به ارزش هشت میلیارد ریال به ثبت رسیده بود.

وی اظهار داشت: وقف‌های سال جاری در حوزه برگزاری دهه فاطمیه، ساخت حسینیه، مرمت امامزاده‌ها و مساجد بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: امسال ۵۸ رقبه نیز در استان سند دار شد، در این استان ۱۱ هزار و ۷۲۱ رقبه موجود است که کمتر از نصف دارای سند هستند.
حجت الاسلام آسوده یدکی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته باید تمامی موقوفات استان تا ۲ سال آینده سنددار شوند تا بتوان نسبت به احیا و سرمایه گذاری در آنها اقدام کرد.
وی سنددار کردن موقوفات را در جلوگیری از دخل و تصرف‌های غیرقانونی، حفظ و حراست از آنها و نیز جلوگیری از تعدی به موقوفات بسیار تأثیرگذار خواند.

وی اظهار داشت: در این مدت ۳۵۰ قرار داد مستأجران تمدید و ۳۵ تنظیم قرار داد جدید نیز بسته شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵ درصد اجرای نیات واقفان انجام شده است افزود: در این راستا نیز تلاش خواهیم کرد که تا پایان سال تمامی نیت‌های واقفان اجرایی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در خصوص مسابقات قرآنی بین المللی نیز گفت: در مرحله شهرستانی ۸۰۰ نفر در برگزاری مسابقات قرآنی شرکت کردن که ۱۵۹ نفر به مرحله استانی راه یافتند و هم اکنون ۱۳ نفر نیز به مرحله کشوری اعزام شدند.

خراسان شمالی پنج هزار و ۶۳۷ موقوفه دارد.

۳۰۰۷/‌‬ ۶۰۴۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha