۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 1469
کد خبر: 83386040
T T
۰ نفر

نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی آغاز شد

۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۹:۱۸
کد خبر: 83386040
نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی آغاز شد

تهران- ایرنا- نشست روسای دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور صبح امروز (۱۷ تیرماه) با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه‌ها در دانشگاه الزهرا (س) آغاز به کار کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار دانشگاه و آموزش، این نشست به دنبال مسیرهای تأثیرگذار ارتباط دانشگاه با صنعت، دانشگاه با جامعه، مسائل اجتماعی، صنعت، رونق تولید، افزایش زمینه‌های اشتغال است که وزرای مرتبط با این حوزه‌ها در نشست حضور می‌یابند.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تلاش است با برگزاری این نشست با دریافت دیدگاه‌ها و نظرات وزرا، همچنین همفکری با رؤسای دانشگاه‌ها در راستای اجرای برنامه‌های پیش رو حرکت کرده و با همفکری بیشتر این برنامه‌ها را به مسیرهای تاثیرگذارتر هدایت کند.

هم اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم موضوع اصلی این نشست است که با حضور رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی دولتی، غیردولتی سطح یک، پژوهشگاه‌های بزرگ دستگاه‌های اجرایی، اعضای اصلی اتاق بازرگانی ایران، معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌های بزرگ و رؤسای کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، فرهنگی، صنایع و معادن، اقتصادی و اجتماعی مجلس بحث گذاشته می‌شود.

تبیین وضعیت و چالش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور در شرایط تحریم و چگونگی بهره برداری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی جامعه دانشگاهی در مواجه با چالش‌های احتمالی دو هدف مهم بزرگترین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های کشور است.
سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در توسعه تولید ملی و اشتغال، نقش توسعه فناوری در ایجاد اشتغال و کارآفرینی، جلب مشارکت بخش غیردولتی و توسعه سرمایه گذاری، نقش مؤسسات آموزش عالی و پژوهش و فناوری در پشتیبانی از سیاست‌های اشتغال و کارآفرینی دولت، نحوه تأمین مواد اولیه، قطعات، تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز، صنعت و سایر بخش‌های صنعتی و اجرایی، پشتیبانی از مراکز تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی و ارتقا کیفیت کالای ایرانی، نقش دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری در پشتیبانی از سیاست‌های تولید ملی و اشتغال محورهای مورد بحث در این نشست است./‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha