۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83386485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۴ تفاهم‌نامه برای عبور از دوره اوج مصرف برق در سمنان منعقد شد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: ۱۶۴ تفاهم‌نامه و جلب همکاری با ظرفیت ۱۱۰ مگاوات به منظور صرفه‌جویی و عبور از دوره اوج مصرف در این استان منعقد شد.

سید محمد موسوی زاده روز دوشنبه در سومین نشست مدیریت مصرف صنعت برق سمنان و ارتباط از طریق ویدئو کنفرانس با مسوولان وزارت نیرو، افزود: شرکت توزیع برق سمنان مدیریت تقاضا و جامعه هدف استان سمنان را بر اساس تحلیل مصرف مدنظر قرار داده است تا بتوان در گذر از اوج بار مصرف تابستانی موفق عمل کند.

وی با اشاره به تغییر روزهای تعطیل جمعه با یکی از روزهای هفته با توجه به منطقه‌بندی شهرک‌های صنعتی، بیان کرد: با اجرای این برنامه در روز نهم تیر امسال، ۲ درصد کاهش اوج بار مصرف محقق شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان ادامه داد: بازرسی از وضعیت مصرف برق دستگاه‌های اجرایی، نشست با گروه‌های مرجع و موثران استان، مهم‌ترین اقدام‌های این شرکت برای کاهش اوج بار مصرف است.

موسوی زاده خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش بازرسان این شرکت، به اداره هایی که تجهیزات سرمایشی و روشنایی را در پایان وقت اداری از مدار خارج نکنند، تذکر داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان، با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی همکاری مطلوبی در این زمینه دارند، اضافه کرد: نمودار مقایسه‌ای رفتار مصرفی اداره‌ها، از طریق کنتورهای هوشمند رصد و پایش می‌شود.

در روزهای اخیر سمنان همواره جزو مناطق پرمصرف برق کشور و در محدوده قرمز قرار داشته است.

شهروندان استان سمنان می‌توانند با مشارکت در کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی، شرایط را برای تداوم تأمین برق پایدار به ویژه در فصل تابستان و دوره اوج مصرف امکان‌پذیر کنند.

مشترکان می‌توانند برای کاهش میزان مصرف برق در اوج بازه مصرف روزانه که از ساعت ۱۲ تا ۱۶ ااست، از دور کُند کولرهای آبی استفاده و وسایل سرمایشی را روی ۲۴ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.

۹۸۹۱/‏۶۱۰۳

اخبار مرتبط