۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 83386576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف برق خراسان جنوبی در وضعیت سبز است

۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبر: 83386576
مصرف برق خراسان جنوبی در وضعیت سبز است

بیرجند - ایرنا - مصرف برق خراسان جنوبی در حال حاضر از لحاظ پیک مصرف بار در وضعیت سبز قرار دارد و هنوز وارد مرحله زرد نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اوج مصرف برق تابستان امسال در این استان ۱۱ تیرماه به ۲۷۹ مگاوات رسید که نسبت به سال گذشته ۲ مگاوات افزایش داشته است.

ساعت کاری ادارات استان خراسان جنوبی نیز از ابتدای تیر امسال، به جهت رعایت الگوی مصرف و ضرورت صرفه جویی مصرف انرژی در فصل گرما، یک ساعت زودتر شروع و یک ساعت زودتر تمام می شود.

محمدابراهیم شرکاء افزود: مصرف برق در استان اکنون در حد مجاز کنترل شده که نتیجه همکاری و مشارکت مشترکان، اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف و پاسخگویی بار استان بوده است.

وی گفت: اگر شرایط به همین شکل پیش برود امسال خاموشی نخواهیم داشت اما چون توزیع برق در خراسان جنوبی از شبکه سراسری تأمین می‌شود اعمال خاموشی بسته به تغییرات آب و هوایی در کل کشور دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از وجود ۳۳ مولد تأمین برق در ادارات استان خبر داد و گفت: این مولدها که برای شرایط بحران پیش‌بینی شده، با همکاری ادارات از ساعت ۱۱ تا ۱۵ هر روز شروع به کار می‌کند که تاکنون ۴.۲ مگاوات برق از طریق آن تولید شده است.

وی یکی از راه‌های کنترل مدیریت مصرف برق در ادارات را بازرسی‌های میدانی عنوان کرد و افزود: به منظور کنترل دمای ۲۴ درجه در محیط ادارات ۱۱ تیم بازرسی مدیریت مصرف تشکیل شده و بازدیدهای میدانی انجام می‌شود.

شرکاء گفت: پایش عملکرد روزانه مصرف برق ادارات نیز در دستور کار قرار دارد تا از این طریق مدیریت مصرف اعمال شود.

وی عنوان کرد: اداراتی که در استفاده از سیستم‌های روشنایی یا سرمایشی مصرف برق غیرمتعارف داشته‌اند به صورت کتبی تذکر دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود تمام ادارات با حداقل مصرف برق در ساعت‌های کاری به کاهش ۸۰ درصدی بار در ساعات غیر اداری کمک کنند افزود: این امر در نهادینه شدن الگوی مصرف برق استان تأثیرگذار خواهد بود.

وی تنظیم سیستم‌های سرمایشی روی ۲۴ درجه، استفاده از نور طبیعی برای روشنایی، خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی یک ساعت قبل از پایان وقت اداری و تعدیل روشنایی محوطه‌ها با رعایت موارد ایمنی و حفاظتی را از دیگر نکاتی عنوان کرد که باید در دستور کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

شرکاء یادآور شد: استفاده از مولدهای اضطراری در زمان پیک مصرف که ساعت ۱۱ تا ۱۵ است نیز مورد انتظار بوده که امیدواریم رعایت شود.

وزیر کشور ۱۵ تیرماه جاری اعلام کرده بود که به جز چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که پیش از این به دلیل شرایط خاص دمای هوا، با تغییر ساعات کار در آن استان‌ها موافقت شده است، در سایر استان‌ها، از جمله تهران، به منظور حفظ کیفیت ارائه خدمت به مردم و مراجعان، هرگونه تغییر در ساعت کار ادارات، ممنوع است.

اما هنوز برگشت ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی به روال سابق از سوی استانداری اعلام نشده است.

براساس اعلام هواشناسی خراسان جنوبی دمای هوا تا پایان هفته روزانه حدود یک درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد که سبب می‌شود حداکثر دمای هوا در اغلب مناطق استان به حدود ۴۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر از آن برسد.

۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

برچسب‌ها

اخبار مرتبط