۱۷ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۱
کد خبر: 83386938
T T
۰ نفر
رسانه آلمانی: ایران آخرین مهلت را برای نجات برجام به اروپا داد

تهران- ایرنا- تارنمای شبکه رادیویی آلمان ضرب الاجل ۶۰ روزه ایران به طرف های اروپایی را آخرین مهلت آنها برای نجات توافق هسته ای دانست.

شبکه رادیویی آلمان (ِDeutschlandfunk) روز دوشنبه در گزارشی نوشت: ایران همانطور که قبلاً اعلام کرده بود با افزایش سطح غنی سازی اورانیوم، بار دیگر تعهدات برجامی خود را کاهش داد.
این بار ایران اعلام کرد که سطح غنی سازی اورانیوم را از میزان تعیین شده در توافق هسته ای (۳.۶۷ درصد) افزایش داده و به مقدار مورد نیاز خود خواهد رساند.
بنابر اعلام سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی این مطلب به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسیده است.
به نوشته این رسانه آلمانی ایران با این کار آخرین مهلت را به ۵ کشور باقی مانده در توافق هسته ای داد. در واقع مهلت ۶۰ روزه تعیین شده از سوی ایران برای به ویژه اروپایی ها، آخرین فرصت برای نجات توافق هسته ای است.
ایران از افزایش سطح غنی سازی اورانیوم تا ۵ درصد و یا بیشتر خبر داد و اعلام کرد در صورت عملی نشدن وعده های اروپا از جمله اجرایی شدن ساز و کار اینستکس، گام سوم برجامی را نیز برخواهد داشت.
متعاقب آن امروز دوشنبه «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تهران در حال بررسی گام سوم کاهش تعهدات برجامی است گفت: اگر کشورهای باقیمانده در برجام بویژه اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند و به گفتار درمانی ادامه دهند گام سوم را محکم‌تر برمی‌داریم
وی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به تحولات دیپلماتیک اخیر گفت: روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دارد. اجلاس عدم تعهد را در پیش رو داریم که ایران در آن شرکت می‌کند. رفت و آمدهای دوجانبه را هم احتمالاً خواهیم داشت. احتمالاً سفر مشاور سیاسی رئیس جمهوری فرانسه را در روزهای آتی مجدداً به تهران خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha