۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۷:۵۲
کد خبرنگار: 1498
کد خبر: 83387579
T T
۰ نفر
کره شمالی از همسایه جنوبی در برابر ژاپن دفاع کرد

پکن- ایرنا- کره شمالی تصمیم ژاپن برای محدودیت صادرات تکنولوژی های پیشرفته به کره جنوبی را «اقدامی شرم آور» خواند و تاکید کرد این اقدام نشان می دهد توکیو اعتقادی به اصلاح اشتباهات تاریخی خود علیه مردم دو کره ندارد.

ژاپن بتازگی محدودیت‌هایی بر صادرات مواد "های تک" یا همان مواد اولیه تولید صفحه نمایش تلفن‌های هوشمند به کره جنوبی اعمال کرده است سئول معتقد است این حرکت ژاپن تلافی حکم دادگاه های کره جنوبی علیه شرکت های ژاپنی است که به موجب آن، شرکت های ژاپنی به پرداخت غرامت به قربانیان کار اجباری در طول حاکمیت استعماری ژاپن بر شبه جزیره کره در سال های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ محکوم شدند.

هفته نامه تبلیغی «تانگلی سینبو» کره شمالی در نخستین واکنش به مناقشه تجاری ژاپن و کره جنوبی امروز سه شنبه نوشت توکیو قصد دارد با این اقدامات بی شرمانه از پذیرش مسئولیت خود در اقدامات گذشته اجتناب کند.

این رسانه کره شمالی همچنین ادعا کرد که پیشرفت های اقتصادی و صنعتی ژاپن بر بهره برداری از کارگران کره ای استوار است.

این هفته نامه در ادامه گزارش خود آورده است مردم کره و جامعه بین المللی به طور مرتب از ژاپن خواسته اند که از بروز اشتباهات گذشته خود عذرخواهی کرده و آن را جبران نماید.

ژاپن روز پنجشنبه قوانین صادرات برخی مواد مورد استفاده در نیمه هادی‌ها، نمایشگرهای OLED (ال ای دی ارگانیک) و دیگر محصولات دارای فناوری پیشرفته را محدود کرد، صادر کنندگان اکنون باید مدارکی که هدف و شیوه‌های استفاده از این مواد را شرح می‌دهند به مقامات تحویل داده و همچنین تعهد کتبی بدهند که این محصولات برای اهداف نظامی استفاده نخواهند شد؛ انتظار می‌رود صدور مجوز برای ارسال، حدود ۹۰ روز بطول انجامد.

برخی از این اقلام مانند فلورین که ژاپن آن را مشمول محدودیت صادراتی کرده است از مواد مقاومی محسوب می‌شود که ژاپن ۹۰ درصد تولید آن را در سراسر دنیا در اختیار دارد کارشناسان کره‌ای این حرکت توکیو را سردرد بزرگی برای شرکت‌های کره جنوبی توصیف کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha