۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83387845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرز باشماق کردستان ترانزیت شد

سنندج – ایرنا - مرز رسمی باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان بوده که امسال در ان بیش از یک میلیارد و ۱۵۱ میلیون دلار کالا از این مرز ترانزیت شده است.

مرز رسمی باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان و یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که گمرک آن در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

مدیرگل کمرکات کردستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان ترانزیت داخلی مبداء از مرز باشماق در سه ماهه امسال ۱۳ هزار و ۳۳۲ تن به ارزش سه میلیون و ۵۹۵ هزار و ۹۵۳ دلار بوده است.

بختیار رحمانی پور اضافه کرد: ۱۵۶ هزار و ۷۷۱ تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۸۹۲ دلار ترانزیت خارجی مبداء از گمرک باشماق در این مدت انجام شده است.

وی میزان ترانزیت خارجی مقصد از این گمرک را هم ۲۵۸ هزار و ۶۹۹ تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰ میلیون و ۸۸۳ هزار دلار اعلام کرد و افزود: در مجموع ۴۲۸ هزار و ۸۰۲ کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۵۱ میلیون و ۶۰۸ هزار دلار در استان ترانزیت شده است.

مدیرگل کمرکات کردستان گفت: میزان ترانزیت انجام شده در سه ماهه امسال در این گمرک در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر وزنی که ۵۰۴ هزار و ۲۱۲ تن بوده ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

رحمانی پور اظهار داشت: از لحاظ ارزش دلاری هم که در سه ماهه سال گذشته یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون و ۶۱۰ هزار دلار بود یک درصد کاهش یافت.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

۹۹۳۶ / ‏‬ ۳۰۳۴

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha